موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
158579
۱۳ خرداد ۱۳۹۷

برنامه‌ها و نوآوری‌های غرفه مرکز دارالقرآن بسیج در نمایشگاه قرآن

مرکز دارالقرآن بسیج با حضور در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در عرصه فعالیت‌های کودک و نوجوان، برگزاری مسابقات قرآنی و همچنین تهیه کلیپ‌های صوتی و تصویری مفاهیم قرآن و قرائت قرآن با رویکرد هنری فعالیت دارد.

به گزارش کودک پرس ، با توجه به این که نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم جهت بازدید عموم مردم و در جهت نشر و ترویج فرهنگ قرآن کریم در ماه مبارک رمضان طراحی و برنامه‌ریزی شده است، غرفه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای بسیار زیادی در این نمایشگاه حضور دارند. یکی از این نهادهای قرآنی سازمان دارالقرآن بسیج است که با ظرفیت‌هایی درصدد ایجاد توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در بین مردم است.

از جمله فعالیت‌های این غرفه ویژه در رابطه با کودکان است که برنامه‌هایی را متناسب با سنین ۶ تا ۱۱ سال دارد و همچنین برنامه‌هایی از قبیل خطابه قرآنی، استعدادیابی قرآن کریم، بازی‌های کودکانه و آموزش قرآن کریم به صورت کلاسی و نمایشی را در این نمایشگاه ارائه می‌دهد.

مشاوره قرآنی یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان است که متناسب با سنین نوجوانان در رابطه با حفظ، قرائت و طب اسلامی فعالیت می‌کند. برگزاری مسابقات کتبی و شفاهی و ایجاد انگیزه در بین بازدیدکنندگان به جهت ارتقا سطح قرآنی یکی دیگر از فعالیت‌های این نهاد در نمایشگاه قرآن است.

دارالقرآن بسیج جهت برقراری ارتباط معنایی و زنده بین هنر خوشنویسی قرآن و عموم بازدیدکنندگان اقدام به برپایی نمایشگاهی در این قالب کرده است. برگزاری نشست‌های حفظ و مفاهیم قرآن کریم، نشست قرآن و سلامت، نشست سبک زندگی قرآنی و ثبت‌نام جهت حضور داوطلبان در اردوهای جهادی قرآن و عرضه محصولات چندرسانه‌ای به صورت رایگان از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

همچنین برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای در عرصه حفظ، مفاهیم و قرائت قرآن کریم با رویکرد استعدادیابی برگزار می‌کند. تهیه کلیپ‌های صوتی و تصویری قرآنی در بین مردم نیز از دیگر فعالیت‌های این نهاد است. همچنین غرفه قرآن و سلامت در راستای نگاه جدید به نحوه بهره‌مندی بهتر از تغذیه که مد نظر روایات و آیات قرآن کریم است از دیگر برنامه‌های این غرفه در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار