158504
۱۲ خرداد ۱۳۹۷

۱۳ هزار و ۶۷۰ حامی از ایتام کردستان حمایت می‌کنند

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۲۵۸ یتیم استان شامل ۲ هزار و ۶۱۱ یتیم محسنین و سه هزار و ۶۴۷ کودک یتیم تحت حمایت این نهاد توسط ۱۳ هزار و ۶۷۰ حامی حمایت می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، محمدرسول شیخی زاده، مدیرکل کمیته امداداستان کردستان اظهار کرد: ترویج فرهنگ سنت های حسنه الهی، اطعام نیازمندان، اکرام ایتام، کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و همچنین کمک به رفع فقر و مشکلات نیازمندان با اجرای طرح مفتاح الجنه از جمله برنامه های این نهاد در ماه پرخیر و برکت رمضان است.

وی با اشاره به اطعام نیازمندان افزود: اطعام نیازمندان یکی از ظرفیت‌های ماه مبارک رمضان و برنامه‌های اصلی این نهاد است، که پیش بینی شده در رمضان جاری ۱۰۷ هزار و ۸۵۰ نفر از نیازمندان استان در قالب غذای گرم و جیره خشک اطعام شوند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان به اجرای طرح مفتاح الجنه نیز اشاره و عنوان کرد: طرح مفتاح الجنه با هدف کمک به رفع بخشی از مشکلات نیازمندان انجام می‌شود که در راستای اجرای آن سرکشی از ۲ هزار خانوار از مددجویان با حضور مدیران و مسئولان استان برنامه ریزی شده است.
وی اکرام ایتام را یکی از دیگر طرح‌های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان برشمرد و بیان کرد: در حال حاضر ۶ هزار و ۲۵۸ یتیم استان شامل ۲ هزار و ۶۱۱ یتیم محسنین و سه هزار و ۶۴۷ کودک یتیم تحت حمایت این نهاد هستند که توسط ۱۳ هزار و ۶۷۰ حامی حمایت می شوند.

شیخی‌زاده ادامه داد: جذب سه هزار حامی برای ایتام استان در رمضان امسال پیش بینی شده است که با برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم بتوانیم زمینه جذب حامی بیشتری را برای ایتام استان فراهم کنیم.
وی کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد را از دیگر برنامه های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان عنوان و بیان کرد: این طرح با مشارکت خیران و همکاری ستاد دیه استان انجام می شود که در راستای اجرای آن در سال گذشته ۳۴ میلیون و ۵۷۶ هزار تومان برای آزادی ۹ زندانی جرایم غیرعمد استان توسط کمیته امداد هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد کردستان اظهار امیدواری کرد: کمیته امداد در جشن گلریزان سال جاری ۲۵ میلیون تومان کمک تعهد کرده است که امید است با کمک های مردمی و خیرین زمینه آزادسازی تعدادی از افرادی که به دلیل جرائم غیر عمد در زندان به سر می برند فراهم شود و به آغوش خانواده خود بازگردند.

وی به جمع‌آوری زکات فطریه نیز اشاره و اعلام کرد: کمیته امداد آمادگی دارد با برپایی صندوق های جمع آوری زکات فطریه در مساجد، زکات جمع آوری شده را بین مددجویان و نیازمندان واقعی استان توزیع کند.
شیخی‌زاده یادآور شد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای انجام کارهای خیرخواهانه و کمک به نیازمندان است و امیدواریم با همکاری مردم خیرخواه استان شاهد مشارکت هر بیشتر خیران در این برنامه‌ها باشیم و در این ماه مبارک به رفع بخشی از نیاز نیازمندان کمک شود.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار