158368
۱۲ خرداد ۱۳۹۷
دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی؛

پیگیر تصویب طرح حمایت از حقوق کودک و نوجوان هستیم/ آموزش حقوق شهروندی باید از کودکی آغار شود

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: باید آموزش‌ها از سنین پایه آموزش‌های حقوق شهروندی آغاز شود.

به گزارش کودک پرس ، شهیندخت ملاوردی، دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه تمرکز ما روی آموزش، ظرفیت سازی، جریان سازی و ترویج حقوق شهروندی است گفت: باید آموزش ها از سنین پایه آموزش های حقوق شهروندی آغاز شود.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه با ما همکاری دارند.

وی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ترویج حقوق شهروندی دبیرخانه نیز تشکیل داده است و برنامه های مختلفی نیز دارد. یکی از برنامه های این وزارت خانه مسابقه کتابخوانی منشور حقوق شهروندی است.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: در حال حاضر کی از مباحث ما اجرا و ترویج حقوق شهروندی توسط دستگاه های اجرایی و قوه مجریه است.نحوه و سازوکار آن را نیز تعیین خواهیم کرد تا دستگاه های اجرایی بازتاب و بازخورد فعالیت های خود را ببینند.

ملاوری بیان کرد: بخشی دیگر به ارکان حاکمیتی مربوط می شود. در خود منشور نیز فصل هایی داریم که تمام آن همانند  حق دادخواهی عدالانه مربوط به این ارکان است. تعاملی نیز در این زمینه داریم که چگونه با هم افزایی گام هایی موثری را پیش ببریم.

طرح حمایت از حقوق کودک و نوجوان باید به تصویب برسد

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی درباره ی طرح حمایت از حقوق کودک و نوجوان نیز خاطرنشان کرد: مجموعه ای از تدابیر باید باهم و به موازت هم اتخاذ شود. تصویب قوانین مهم است اما فرهنگ و قانون بر روی یکدیگر تاثیر دارند.

وی افزود: تغییر یک قانون منجر به فرهنگ سازی می شود.اگر فرهنگ و باورها نیز عوض شود، قوانین نیز تغییر می کند و خود را هماهنگ با جامعه خواهد کرد.

ملاوردی تصریح کرد: پیگیر طرح حمایت از حقوق کودک و نوجوان هستیم واز رییس مجلس درخواست کرده ایم تا این لایحه به صحن علنی مجلس شورای اسلامی بیاید.

وی تاکید کرد: طرح حمایت از حقوق کودک و نوجوان تنها قانونی است که با توجه به محتوا و پیش‌بینی‌های صورت گرفته، مجموعه‌ای از تدابیر را که فارغ از مجازت است، طراحی کرده و ما امیدواریم مجلس شورای اسلامی هرچه زودتر این قانون را به تصویب برساند زیرا روزبه‌روز این لایحه ارزش و اهمیت خود را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار