1583
۲۷ مرداد ۱۳۹۵

گله عباس جهانگیریان نویسنده کتاب کودک

عباس جهانگیریان که چندی پیش در جشنواره ادبیات کودک نیشابور حضور داشت از نبودن کتاب «سایه هیولا» در این جشنواره ابراز ناخرسندی کرد.

به گزارش کودک پرس   این نویسنده گفت:‌ بنا بود کلیه نویسندگانی که در این جشنواره حضور دارند آثار شاخص خود را برای حضور در نیشابور به ارشاد معرفی کنند تا این کتاب‌ها جمع‌آوری شوند و در نیشابور به فروش برسند. «سایه هیولا»ی من  یکی از این آثار بود که در نیشابور  اصلا حضور نداشت. زمانی که پیگیر این موضوع شدم، گفتند کانون برای در اختیار گذاشتن کتاب‌ها پروسه زمانی درازی می‌طلبد و از آنجا که این کتاب توسط کانون منتشر شده بود با همین منطق کنار گذاشته شد.

نویسنده رمان «هامون و دریا» تاکید کرد: پروسه ارسال کتاب توسط سایر ناشران به ویژه ناشران بخش خصوصی نهایتا 24 ساعت طول می‌کشد اما همین موضوع در انتشارات دولتی حداقل 2 – 3 ماه زمان  نیاز دارد. چرا؟ آیا واقعا این ناشران بی‌نیاز از فروش آثارشان هستند؟ به هر حال کتاب «سایه هیولا» نه تنها  به نیشابور نرسید بلکه امروز در بسیاری از کتاب‌فروشی‌ها و مراکز هنری فرهنگی کانون هم دیده نمی‌شود و این کتاب نتوانسته در بسیاری از شهرستان‌ها جایی را به خود اختصاص دهد.

بنا به گفته این نویسنده، او برای نوشتن «سایه هیولا» در برابر انتشار 25 هزار جلد پنج میلیون تومان دریافتی داشته که با توجه به قیمت پشت جلد کتاب برای هر جلد این اثر رقمی معادل 250 تومان به او تعلق می‌گیرد.

وی گفت: مبلغ مذکور بر اساس نرخ تورم قراردادهای مدیریت پیشین کانون تنظیم شده که باید تجدیدنظر شود. بویژه که برخی از این آثار با پژوهش همراه بوده و توانسته است توجه عموم را بار دیگر متوجه این مرکز فرهنگی کند.

عباس جهانگیران اخیرا با کتاب «آب وآبیاری در ایران» در زمره کتاب‌های تاریخ تمدن ایران دست به قلم بوده است. این کتاب که هم‌اکنون در مرحله بازنویسی قرار دارد و اثری پژوهشی است، به موضوع تاریخچه قنات، سدسازی، سیستم‌های آبیاری، منابع آب در ایران و… می‌پردازد و تلاش شده است فرهنگ حفاظت از آب در آن به گونه‌ای غیرمستقیم به کودکان منتقل شود.

«تاریخ پزشکی» یکی دیگر از آثار  همین مجموعه به قلم این نویسنده است که بناست با همت کانون پرورشی کودکان و نوجوانان راهی بازار شود. او پیش‌تر با تاکید بر این‌که ما در زمینه شخصیت‌های مهم علمی خود به شدت کم‌کار بوده‌ایم و نسل فعلی اطلاع زیادی درباره تاریخ پرافتخار ما بویژه در این زمینه ندارد، گفته بود: درصددم تا با نگارش این اثر گامی کوچک در زمینه شناخت مفاخر علمی بردارم. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن پرداختن به این موضوع تلاش کرده شخصیت‌هایی را که در حوزه‌های صنعت، پزشکی، غذا و… کار کرده‌اند، برای نوجوانان برجسته کند و من در این راستا موضوع پزشکی را انتخاب کردم.

 «غم‌نامه شطرنج» از دیگر آثاری است که به قلم این نویسنده بناست با همت انتشارات افق راهی بازار شود. او پیش‌تر از واگذاری این کتاب  به انتشارات کانون پرورش فکر ی کودکان و نوجوانان خبر داده بود اما آن را به ناشر دیگری واگذار کرده است. او در این کتاب بر اساس تاریخچه شطرنج، داستانی تراژیک را شکل داده است.

عباس جهانگیریان  به تازگی نمایشنامه‌ای را ویژه مخاطبان بزرگسال نوشته است که موضوع آن به انسانی بر می‌گردد که در موقعیت خاص دراماتیک ناگزیر به انتخاب است و انتخاب او این نمایشنامه را که ماجراهایش در گورستانی اتفاق می‌افتد شکل می‌دهد.

منبع:    ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار