موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
15828
۱۱ بهمن ۱۳۹۵

«ماهی سیاهه»

این مجموعه نوشته لئو لیونی، نویسنده و تصویرگر شهیر جهانی است که در چهار جلد با نامه‌های «شاعر»، «نوازنده»، «هر چیزی رنگی دارد» و «درخت الفبا» از سوی نشر به نگار منتشر شده است.

به گزارش کودک پرس، مجموعه چهار جلدی «ماهی سیاهه» نوشته لئو لیونی به تازگی از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات به نگار برای کودکان منتشر شده است.

این مجموعه را چندی پیش غلامرضا امامی به زبان فارسی ترجمه کرده و در نخستین جلد آن به نام «شاعر» در بخشی با عنوان «با بزرگترها» به زندگی زمانه و نقش‌ها و قصه‌های لئو لیونی پرداخته است.

غلامرضا امامی درباره مجموعه «ماهی سیاهه» توضیح داد: این مجموعه نوشته لئو لیونی، نویسنده و تصویرگر شهیر جهانی است که در چهار جلد با نامه‌های «شاعر»، «نوازنده»، «هر چیزی رنگی دارد» و «درخت الفبا» از سوی نشر به نگار منتشر شده است.

این نویسنده و مترجم ادامه داد: تصویرهای هنرمندانه و جذاب لئو لیونی به همراه کلماتش افق‌های تازه‌ای را پیش روی دل و دیده و اندیشه کودکان و نوجوانان می‌گشاید.

به گفته امامی، لیونی نویسنده و تصویرگر جاودانه‌ای است که با قصه‌ها و نقش‌هایش شادی و زیبایی زندگی و طبیعت را به سادگی برای مخاطبان بیان می‌کند و مجموعه ماهی سیاهه گزیده شاهکارهای جذاب، ماندنی و خواندنی اوست که برترین جوایز جهانی را نصیبش کرده است.

گفتنی است جلد اول این مجموعه با نام شاعر توسط غلامرضا امامی و به یاد یاران و همکارانش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به احمدرضا احمدی، پرویز دوایی و پرویز کلانتری پیشکش شده و دومین جلد ان با عنوان «درخت الفبا» نیز به پاس سال‌ها تلاش توران میرهادی و نوش‌آفرین انصاری در تعلیم و آموزش کودکان به این دوبانو تقدیم شده است.

در بخشی از کتاب «درخت الفبا» می‌خوانیم: «من حشره کلمه‌ها هستم. من می‌توانم به شما یاد دهم چگونه کلمه بسازید. اگر شما یه صورت سه تایی یا چهارتایی و حتی بیشتر با هم جمع شوید، دیگر هیچ بادی هر قدر هم زور داشته باشد نمی‌تواند شما را از هم جدا کند. حشره با صبوری به حرف‌ها یاد داد تا به هم متصل شده و تشکیل کلمه بدهند. بعضی‌ها کلمه‌های ساده و کوتاهی مثل «در»، «سر» و «شب» شدند. بقیه هم یاد گرفتند کلمه‌های دیگری بسازند…»

مجموعه چهار جلدی «ماهی سیاهه» با شمارگان هزار و 500 نسخه و قیمت 65 هزار ریال برای هر جلد منتشر شده است.

 

منبع: ایبنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار