موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
158275
۱۰ خرداد ۱۳۹۷

ساختار فرسوده تعلیم و تربیت باید متحول شود

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان گفت: تا ساختار فرسوده تعلیم و تربیت متحول نشود، معلم‌پژوهی و کارگروهی محقق نخواهد شد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش کودک پرس، علی باقر طاهری‌نیا سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان با اشاره به توجه ویژه و عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشگاه فرهنگیان، این امر را از امتیازات این دانشگاه برشمرد و اظهار کرد: حضور ارزشمند مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان برای این خانواده منزلت آفرید، ولی بیش از منزلت، مسئولیت آفرید که به اقتضای آن باید با تمام توشه و توان خود به میدان بیاییم.

وی با بیان اینکه اگر دانشگاه فرهنگیان در راستای رسالت و اجرای سند تحول توفیق یابد، نظام تعلیم و تربیت متحول خواهد شد، افزود: معلم پژوهشی با تغییر در شیوه‌های آموزشی معنا می یابد و تا ساختار فرسوده تعلیم و تربیت متحول نشود معلم‌پژوهی و کارگروهی محقق نخواهد شد.

 

طاهری‌نیا با اشاره به دانشگاه، دولت، جامعه و صنعت به عنوان اضلاع پژوهش در دانشگاه های کشور، خاطر نشان کرد: باور عمیق به نقش بی‌بدیل دانشگاه فرهنگیان در تغییر و تحول، از دلایل پذیرش این مسئولیت سنگین بود.

 

وی از طریق ارتقای شاخص‌های کیفی و سطح توانمندی علمی و پژوهشی مدرسان، هیأت علمی و دانشجومعلمان و نیز تبدیل رویکرد پژوهش به پژوهش مسئله محور و کیفیت محور را نشانه توفیق و از برنامه‌های پژوهش در دانشگاه دانست.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار