1578
۲۷ مرداد ۱۳۹۵

نمایش «هفت‌خوان رستم» برای کودکان قزوینی

«هفت‌خوان رستم» به صورت تریلر نمایش سیار از سوی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برای کودکان و نوجوانان نمایش داده می‌شود.

به گزارش کودک پرس   تریلر سیار نمایش «هفت‌خوان رستم» از 29 مرداد ماه تا دوم شهریور ماه سال جاری رأس ساعت 17 تا 20 میزبان کودکان و نوجوانانی قزوینی در مناطق شریفیه، الوند، قزوین، آبگرم، آوج، تاکستان و محمدیه است.

یکی از مهم‌ترین و ماندگارترین آثار ایرانی داستان «هفت‌خان رستم» است که داستان شیرین آن بر زبان هر ایرانی در ضرب‌المثل‌های مردم ایران چرخیده است.

نمایش «هفت‌خوان رستم» داستان کیکاووس پادشاه ایران است که با سپاه خود در چنگ دیوان مازندران گرفتار می‌شود و رستم برای نجات او و سپاهش به سوی مازندران حرکت می‌کند و در این مسیر باید از هفت‌خوان بگذرد.

از نویسندگان نمایش «هفت‌خوان رستم» می‌توان به آتسا شاملو و از کارگردان آن می‌توان به میثم یوسفی اشاره کرد.

نمایش «هفت‌خوان رستم» دومین تئاتر از «کتاب، تئاتر، مدرسه» بر گرفته از کتاب درسی ششم دبستان بوده که با تکنیک بازی زنده و ماسک و با درون‌مایه‌ای حماسی در قالب طنز برای کودکان و نوجوانان تولید شده است.

مهم‌ترین عناصر بازیگری این نمایشنامه محمدرضا مختاری، حمیدرضا نوری و مصطفی مظفری هستند که حمید مردمی سرپرستی گروه را به عهده دارد.

گفتنی است از برنامه‌های واحد تئاتر اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین اجرای برنامه از سوی گروه تریلر نمایش سیار است که این نمایش در سایر استان‌های کشور نیز اجرا می‌شود.

اجرای نمایش‌نامه‌های مختلف می‌تواند در احیای داستان‌ها و قصه‌های شیرین بزرگان همچون فردوسی شاعر برجسته کشور مؤثر باشد و این داستان‌ها را در دل زنده کند.

منبع:    فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار