157763
۰۸ خرداد ۱۳۹۷

۳ کتاب در کتابخانه‌های آذربایجان غربی نقد شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: سه کتاب در موضوع‌های ادبیات کودک و نوجوان، شعر و داستان طی ۲ ماهه نخست سال جاری در کتابخانه‌های عمومی این استان به بوته نقد گذاشته شده است.

به گزارش کودک پرس ، علی فیروز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کتاب داستانی ‘جنگ چهره زنانه ندارد’ به قلم سوتلانا الکساندرونا الکسیویچ /Svetlana Alexandrovna Alexievich/ در کتابخانه عمومی بوکان نقد شد.
وی اضافه کرد: این کتاب روایت پرفراز و نشیب این مستندنگار بلاروسی از روزگار و خاطرات زنانی است که در ارتش اتحاد جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم جنگیده بودند.

وی با اشاره به اینکه نقد کتاب ‘بنفشه ها هم می خندند’ نوشته رفیع افتخار در کتابخانه عمومی ماکو، ادامه داد: این اثر در قالب طرح رمان نوجوان به موضوع دوستی 2 دانش‌آموز می‌پردازد که یکی از آنها از معلولیت رنج می‌برد.
وی بیان کرد: کتاب شعر ‘اورییمده قالان بوش یئری/ جای خالی مانده بر دل/’ اثر رقیه عبدیلی نیز در کتابخانه عمومی چایپاره نقد و بررسی شد.

فیروز با اشاره به اینکه کتاب ها در جلسه های نقد از لحاظ محتوایی، نگارشی و اسلوب نویسندگی بررسی می شود، گفت: مخاطبان قبل از نقد کتاب آن را می خوانند یا درباره موضوع کتاب تحقیق می کنند تا با مهارت انتخاب کتاب خوب آشنا شوند.
وی اضافه کرد: کتاب ها بر اساس علاقه های کتابخوانان آن کتابخانه و همچنین طبق علاقه مندی صنف هایی چون شاعران و نویسندگان عضو آن کتابخانه برای نقد انتخاب می شود.
به گزارش ایرنا سوتلانا الکسیویچ اولین نویسنده‌ی تاریخ است که به خاطرِ نوشته‌هایش در ژانر مستندنگاری جایزه‌ی ادبی نوبل را از آن خود کرد.

در حالی که قبل از دولت تدبیر و امید 66 کتابخانه عمومی در آذربایجان غربی وجود داشت، دولت یازدهم با اولویت دادن به توسعه کتابخوانی در مناطق روستایی و محروم، تعداد کتابخانه ها را به 70 مورد رسانده است.

نهاد کتابخانه های عمومی این استان از طریق ارائه منابعی چون کتاب و نشریه، آموزش و نرم افزار از کتابخانه های مشارکتی حمایت می کند؛ 66 هزار نفر در استان در کتابخانه های عمومی و مشارکتی عضویت دارند که سهم کتابخانه های عمومی 57 هزار نفر عضو است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار