157306
۰۶ خرداد ۱۳۹۷

حمایت تغذیه‌ای از ۱۲هزار کودک دچار سوء تغذیه سیستان و بلوچستان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ هزار کودک دچار سوءتغذیه به مدت ۶ ماه تا دو سال از برنامه غذایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان بهره‌مند بوده که ۸۵ درصد این کودکان غیر مددجو هستند.

به گزارش کودک پرس ، اسماعیل بذرافشان اظهار کرد: برنامه مشارکتی حمایتی بهبود وضع کودکات زیر 6 سال با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمیته امداد امام(ره) اجرایی شده است‌.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ هزار کودک دچار سوء تغذیه  در سطح این استان شناسایی شده که ۸۵ درصد آنها غیر مددجو هستند، افزود: در این برنامه کودکان 6 تا دو سال به مدت شش ماه به طور مستمر سبدغذایی دریافت می‌کنند و پس از سه دوره در صورت بهبود از  پرخه حمایتی این نهاد خارج و افراد جدید جایگزین می‌شوند‌.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هر دوره 6 ماهه ۳۰ درصد کودکان دچار سوء تغذیه بهبود می یابند، ادامه داد: فهرست کودکان نیازمند به منظور بهره مندی از اقلام غذایی توسط مراکز بهداشت به کمیته امداد ارسال و در نهایت کودکان تحت پوشش برنامه حمایتی این نهاد قرار می‌گیرند‌.

 

بذرافشان با اشاره به اینکه سرانه سبدغذایی کودکان زیر نرم رشد طبیعی ۱۰۰ هزار تومان است، یادآور شد: در صورتی که پس از یک دوره ی 6 ماهه دریافت سبد غذایی کودکان براساس پایش رشد و اندازه گیری وزن دارای شرایط کافی باشد، به عنوان کودک بهبود یافته در نظر گرفته می‌شود‌.

وی با بیان اینکه کودکان بالای دوسال به مدت یکسال تحت پوشش برنامه تغذیه‌ای این نهاد قرار دارند، گفت: اقلام سبدغذایی شامل برنج، عدس، پنیر، کنسرو ماهی، تخم مرغ، ماکارونی، حبوبات، شیر پاستوریزه است‌.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان افزود: مادران این کودکان نیز برای آموزش و نحوه استفاده صحیح از اقلام غذایی به مشاور تغذیه مراکز بهداشت شهرستان‌های مختلف این استان معرفی می‌شوند.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار