موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
157236
۰۶ خرداد ۱۳۹۷

روایت قرآن به رنگ بازی‌های کودکانه

روحانیون جوان هم بازی کودکان هستند، روحانیونی که خود نیز کودک می‌شوند و هم پای هم بازی‌های کوچک بازی می‌کنند. آنقدر شاد قصه می‌گویند و مزاح می‌کنند که تمام کودکان لبخند بر لب دارند.

به گزارش کودک پرس ، سالنی پُر از رنگ های شاد. همانند دنیاشان. پُر از هیجان و نشاط. همه کودکان در حال بازی هستند. بازی های متفاوت از دنیای بیرونی.اینجا از پاندای کونگ فو کار خبری نیست. آنا و السا جایگاهی ندارند. بازی های خشن جای خود را به بازی های لطیف و پر عمق داده اند.

سالن کودک و نوجوان در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کودکان زیادی را جذب خود کرده است. این  سالن شامل غرفه قصه گویی، مکعب، نقاشی خلاق قرآنی، کارگاه گچ، آینه و کاغذ و … است. تمام بازی های غرفه های کودک و نوجوان در نمایشگاه قرآن به نوعی قصه هایی از قرآن را روایت می کند و درس اخلاق به بازدیدکنندگان کوچک خود می آموزد.

جالب است؛ روحانیون جوان هم بازی کودکان هستند، روحانیونی که خود نیز کودک می شوند و هم پای هم بازی های کوچک بازی می کنند. آنقدر شاد قصه می گویند و مزاح می کنند که تمام کودکان لبخند بر لب دارند.

حسین حقیقت روحانی است که غرفه  مشاوره و بازی را اداره می کند و به خبرنگار شبستان می گوید: دراینجا کودکان برای والدین خود قصه و شعر با مفاهیم دینی می خوانند. به کودکان درس های اخلاق همچون کنترل عصبانیت را آموزش می دهیم.

او ادامه می دهد: هدف از بازی ها در این سالن، انتقال غیرمستقیم مفاهیم قرآنی و دینی است.

این کارشناس مذهبی تاکید می کند: می خواهیم این بازی های قرآنی را در خانواده ها نهادینه کنیم. خانواده ها بدانند که با مراجعه به قرآن بازی های در قالب قصه گویی می توانند بیابند و در سبک زندگی خود استفاده کنند تا فرزندانشان درس های اخلاق را از این بازی ها بیاموزند.

مروستی مربی دیگری است که ضمن داشتن مدرک گرافیک درس حوزوی نیز خوانده است و به خبرنگار شبستان می گوید: استقبال خیلی خوب است. در غرفه ای که هستیم کودکان را با حیوانات قرآنی آشنا می کنیم و سپس آنان به نقاشی آن حیوان می پردازند.

سالن کودک و نوجوان پر از مفاهیم دینی و سبک جدیدی از بازی هایی است که می تواند در زندگی کودکان نقش تاثیرگذاری داشته باشد و حتی آینده آنان را هم تضمین کند.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار