157060
۰۵ خرداد ۱۳۹۷

هر ۴۸ ساعت یک کودک در ایتالیا ناپدید می‌شود

انجمن حمایت از کودکان ایتالیا اعلام کرد که در هر ۴۸ ساعت یک کودک در این کشور ناپدید می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، این انجمن موسوم به ‘تلفن آبی’، امروز جمعه به مناسبت روز بین المللی ‘کودکان ناپدید شده’ زنگ خطر را به صدا در آورد و افزود: از هر پنج کودک ناپدید شده چهار کودک هرگز پیدا نمی شوند.

استان مرکزی ‘لاتزیو’ با بیش از 23 درصد بیشترین آمار کودکان ناپدید شده را دارد و پس از استان شمالی ‘لومباردیا’ با 22.7 درصد در رده دوم قرار دارد.
تحقیقات این انجمن با عنوان ‘نگذاریم ناپدید شوند’ امروز در رم به مناسبت روز بین المللی کودکان ناپدید شده ارایه شد.
این انجمن از سال 2009 با همکاری وزارت کشور و نیروهای انتظامی، شماره تلفن واحد اروپایی ‘116000’ را که بطور 24 ساعته فعال است، مدیریت می کند.

در 10 سال اخیر پرونده 1125 کودک ناپدید شده شامل کودکانی که از خانه و یا موسسات فرار کرده ، ربوده شده اند و از کشورهای غیر اروپایی به ایتالیا مهاجرت کرده اند، از طرف تلفن آبی رسیدگی شده است.
این خط تلفنی در یک سال اخیر، هر هفته 3.5 شکایت از ناپدید شدن کودکان دریافت کرد و در سال 2016 نیز 4.5 مورد ناپدید شدن کودکان را در هر هفته ثبت کرد. 64.5 درصد از این موارد، مربوط به ناپدید شدن کودکان بی سرپرست خارجی می شود که از فقر، جنگ و اوضاع اضطراری به ایتالیا مهاجرات کرده اند.
12.4 درصد موارد ناپدید شدن، مربوط به فرار کودکان و نوجوانان از خانه هایی می شود که در آن خشونت و سوء استفاده رخ داده است.

در اروپا نیز شبکه ای موسوم به کودکان گمشده اروپا ‘Missing Children Europe’ فعالیت می کند و بر 31 سازمان غیر دولتی در 27 کشور اروپایی نظارت دارد. بر اساس داده های این شبکه از سال 2011 میلادی تاکنون یک میلیون و 200 هزار مورد ناپدید شدن کودکان در اروپا به ثبت رسیده است.
بر اساس داده های ‘یوروپل’ سالانه حداقل 10 هزار کودک بی سرپرست خارجی چند ساعت پس از ورود به اروپا ناپدید شده در حالی که تعداد اندکی از این کودکان پیدا می شوند. از ماه مه 2017 این شبکه اروپایی طرح سه ساله ‘امینا’ را برای مقابله با این پدیده راه اندازی کرد.

بر اساس داده های مرکز بین المللی کودکان ناپدید شده (ICMEC) ، در سطح جهانی، سالانه 8 میلیون کودک، معادل 22 هزار نفر در روز، ناپدید می شوند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار