موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
156896
۰۳ خرداد ۱۳۹۷
مدیر انتشارات قدیانی:

بخش کودک و نوجوان بدترین جانمایی نمایشگاه کتاب را داشت

مدیر انتشارات قدیانی گفت: ناشران کودک این دوره از نمایشگاه در چهار گوشه از مصلا پراکنده بودند که سردرگمی بازدیدکنندگان را به دنبال داشت، بنابراین از مسئولان اجرایی نمایشگاه می‌خواهیم از حالا برای جانمایی بخش ناشران کودک به فکر باشند.

به گزارش کودک پرس ، نادر قدیانی؛ مدیر انتشارات قدیانی درباره جانمایی بخش کودک در سی‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: با توجه به استقبال عمومی جامعه نشر از رویکرد جابه‌جایی محل نمایشگاه از شهرآفتاب به مصلا، سی‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلا برگزار شد.

وی با اشاره به فقدان امکانات لازم برای برگزاری نمایشگاه در مجموعه نمایشگاهی شهر‌آفتاب ادامه داد: معتقدم که بازگشت به مصلا با توجه به امکانات مختلف از‌جمله مترو و رفت‌و‌آمد آسان مردم حرکت مثبتی بود، البته مصلا همچنان مشکلات متعددی برای میزبانی نمایشگاه کتاب دارد.

قدیانی درباره جانمایی بخش کودک افزود: ناشران کودک آخرین دوره میزبانی مصلا در فضایی مسقف برابر با 13 هزار متر مربع جانمایی شده بودند. ناشران نیز در فضای نزدیک به 6 هزار و 500 متر جانمایی شده بودند. رواق شرقی برای حضور ناشران کودک از آمادگی کامل برخوردار بود اما فقط برای حضور 50 درصد ناشران مکان کافی وجود داشت. بنابراین سازه‌‌های موقت ساخته شد علاوه‌ براین به جای دو چادر یک چادر در اختیار ناشران قرار گرفت.

این فعال حوزه نشر با انتقاد از نحوه جانمایی ناشران کودک حاضر در سی‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: ناشران کودک این دوره از نمایشگاه در چهار گوشه از مصلا پراکنده بودند که سردرگمی بازدیدکنندگان را به دنبال داشت، بنابراین از مسئولان اجرایی نمایشگاه می‌خواهیم از حالا برای جانمایی بخش ناشران کودک به فکر باشند.

به گفته وی، ناشران آموزشی، دانشگاهی و عمومی به‌طور متمرکز جانمایی شده بودند در حالی‌که به نظر می‌رسد بدترین جانمایی برای ناشران کودک اتفاق افتاد.

قدیانی درباره جریان واگذاری امور اجرایی نمایشگاه به صنف بیان کرد: با اصل واگذاری امور اجرایی نمایشگاه به صنف مواقفم اما با شیوه این واگذاری مخالفم.

وی درباره دلایل نقد به روش واگذاری امور نمایشگاه به صنف ادامه داد: چند سالی واسپاری امور اجرایی نمایشگاه به صنف جزو شعار‌های مسئولان نمایشگاه است. انحلال شورای تشکل‌های نشر و چند دستگی در صنف که بی‌تردید به  صلاح جامعه نشر نیست، روش فعلی جریان واسپاری به ثمر نمی‌رسد.

قدیانی با تاکید بر اهمیت شورای تشکل‌های نشر ادامه داد: شورای تشکل‌های نشر با مدیریت واحد و سراسری باید احیا شود بنابراین می‌توان امیدوار بود که واگذاری کامل به صنف به سرانجام برسد.

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار