موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/فرهنگ و رسانه
15669
۱۰ بهمن ۱۳۹۵

برگزاری نشست منطقه‎ای نمایش کودک و نوجوان در شیراز

مدیر واحد نمایش حوزه هنری استان فارس گفت: شیراز با توجه به ظرفیت هنری که دارد می‎تواند قطب نمایش منطقه ۵ کشور شود.

به گزارش کودک پرس، اصغر گروسی از برگزاری نشست منطقه‎ای نمایش کودک و نوجوان در این شهر خبر داد و اظهار داشت: این نشست با حضور هنرمندانی از استان‎‎های جنوبی و همجوار فارس در اسفندماه برگزار می‎شود و هدف نهایی آن تولید نمایش‎نامه و تربیت نمایش‎نامه‎نویس است.

 

وی با بیان اینکه در حوزه تولید نمایش‎نامه چه در سطح بزرگسالان و چه در سطح کودکان با معضل مواجه هستیم، گفت: نمایش‎نامه‎نویسی در ایران پویا و فعال نیست که این امر مشکلاتی را برای هنر تئاتر در کل کشور به وجود آورده است.

گروسی با بیان اینکه در اروپا از یک قرن گذشته به خلاقیت در نمایش‎نامه و نمایش‎نامه‎نویسی توجه شده است، افزود: رکود این هنر در ایران سبب شده که غالب نمایش‎های اجرایی برگرفته از متون غربی باشد و هنرمندان با کمبود نمایش‎‎نامه‎های خوب و متناسب با هویت ملی مواجه باشند.

مدیر واحد نمایش حوزه هنری استان فارس با اشاره به همت حوزه هنری برای آموزش خلاق این هنر خاطرنشان کرد: در این نشست‎ها تلاش می‎شود با کمک مدرسان حرفه‎ای خلاقیت در نمایش‎نامه‎نویسی به ویژه در حوزه کودکان آموزش داده شود تا پس از مدتی پروسه تولید نمایش‎نامه به چرخش درآید.

 

وی با تاکید بر اینکه کلاس‎های دوره‎ای و کوتاه مدت نمی‎تواند به این نیاز پاسخ دهد تصریح کرد: استمرار آموزش و مطالعه هم از سوی شرکت‎کنندگان و هم مدرسان لازمه رشد نمایش‎نامه‎نویسی به ویژه در حوزه کودکان است.

گروسی با بیان اینکه اگر کودک از کودکی با هنر نمایش آشنا شود در بزرگسالی هم اتفاقات خوبی در تئاتر رخ می‎دهد، بیان کرد: آشنایی با هنر نمایش باید برای کودکان و نوجوانان ملموس شود و تنها به نمایش‎هایی نظیر شنگول و منگول محدود نشود.

 

مدیر واحد نمایش حوزه هنری استان فارس اظهار داشت: آموزش و پرورش در این زمینه نقش مهمی دارد، این نهاد می‎تواند نمایش را وارد کتاب‎های درسی دانش‎آموزان کند تا آشنایی با هنر تئاتر از کودکی رخ دهد.

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار