156664
۰۲ خرداد ۱۳۹۷

دست‌های مهربانی که پا شدند

یک نوجوان ایذه‌ای چهار سال است که با ایثار، همکلاسی معلول خود را روی دستانش، به مدرسه می‌برد تا دوستش از نعمت تحصیل محروم نشود.

به گزارش کودک پرس ، در تک تک دقایق دوستی علی و ابراهیم، شوقی موج می‌زند که باعث شده است چهار سال مداوم، دستان علی برای ابراهیم پا شوند و او را به مدرسه برسانند تا روزنه‌های امید در دل ابراهیم بسته نشوند.

ابراهیم موسوی دانش آموز پایه دهم هنرستان تکنیک روز ایذه است که از چهار سال پیش تاکنون به دلیل بیماری نرمی استخوان قدرت راه رفتن خود را از دست داده است و از آن زمان تا کنون، علی بویری دوستش او را روی دستان خود گرفته و مسیر خانه تا مدرسه را طی می‌کند تا دوستش از نعمت تحصیل محروم نماند.
علی بویری، نوجوان فداکار ایذه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: من زمانی که متوجه شدم دوستم با این مشکل روبرو است، تصمیم گرفتم به وی کمک کنم تا ابراهیم هم مثل بقیه بچه ها بتواند درس بخواند.

وی افزود: هر روز به خانه ابراهیم آمده و وی را آماده رفتن به مدرسه می‌کنیم، سپس او را برداشته و مقداری از مسیر را پیاده طی میکنم تا یک وسیله نقلیه ما را به مقصد برساند.
علی بویری تأکید کرد: هر زمانی که ابراهیم به لوازم التحریر و لباس نیاز داشته باشد، وی را به بازار میبرم تا وسایل مو.رد نیاز را بخرد .
حسین بختیاری مدیر هنرستان تکنیک روز ایذه گفت: زمانی که متوجه شدم ابراهیم با چه مشکلی روبرو است و با توجه به اینکه ایذه، هنرستان ویژه هنرآموز استثنایی ندارد با رایزنی های انجام شده و با مسئولیت خودم ، وی را در این هنرستان ثبت‌نام کردیم.

وی افزود: رابطه دوستی علی و ابراهیم و ایثاری که علی برای ابراهیم انجام می‌دهد، به یک الگو برای تمام دانش‌آموزان ما تبدیل شده است، این روزها کمتر کسی جاضر می شودکاری که علی می کند را انجام دهد.
بختیاری گفت: نکته جالب این ماجرا، بی خبر بودن خانواده علی از این کار فرزندشان بود، علی با مناعت طبع خود، حاضر نبود راجع به کار خیر خود حتی با پدر و مادرش صحبت کند و این راز را سر به مهر نگه داشته بود، والدین وی در سال تحصیلی جاری از طریق دبیران مدرسه متوجه کار علی شدند و فرزندشان را مورد تحسین قرار دادند.
ابراهیم موسوی،‌ دانش آموزی که از بیماری نرمی استخوان رنج می‌برد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر علی نبود، احتمالا من تا کنون از تحصیل باز مانده بودم، اما کاری که علی به عنوان یک دوست و برادر برای من انجام داده، مرا به آینده امیدوار کرده است.

وی افزود: پدر و مادر من در روستای کارتا زندگی می‌کنند و من در خانه مادر بزرگم در ایذه ساکن هستم تا بتوانم درس بخوانم، از مسئولین درخواست میکنم که به وضعیت من رسیدگی کنند تا بتوانم مانند هم سن و سالانم زندگی کنم.

ابراهیم موسوی گفت: خواهر و برادر من نیز با همین بیماری درگیر هستند که وضعیت خواهرم از من بهتر است اما وضعیت برادرم به مراتب از من نیز بدتر است و فقط برادرم تحت پوشش بهزیستی قرار دارد.
راشیتیسم یا نرمی استخوان یک بیماری مربوط به رشد استخوان‌ها است که در نوزادان و کودکان دیده می‌شود. در این بیماری استخوانهای کودکان به دلیل کمبود ویتامین دی ، نرم باقی می مانند، این بیماری موجب خمیدگی و رشد ناقص استخوان‌ها و افزایش ریسک شکستن آن‌ها می‌شود. علت اصلی بیماری راشیتیسم کمبود ویتامین دی است، ولی کمبود کلسیم نیز در آن نقش دارد. راشیتیسم بیش‌تر در کودکان دچار سوءتغذیه شایع است؛ ولی در بزرگسالان نیز دیده می‌شود.

شهرستان ایذه با حدود 220 هزار نفر جمعیت در شرق استان خوزستان قرار دارد، فاصله این شهرستان تا اهواز 183 کیلومتر فاصله دارد.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار