156583
۰۱ خرداد ۱۳۹۷
آمار بالای تیراندازی در امریکا؛

مدارس آمریکایی قتلگاه دانش‌آموزان

اخبار مربوط به تیراندازی در مدارس آمریکا دیگر به امری عادی و همیشگی تبدیل شده است، دانش‌آموزان آمریکایی نیز روز خود را با ترس کشته شدن در کلاس درس سپری می‌کنند و دولت آمریکا نیز اقدامی برای اصلاح قوانین حمل اسلحه نکرده است.

به گزارش کودک پرس ، سال‌ها است که خبرهای کشتار، قتل و یا حمله افراد مسلح به مردم در خیابان‌ها، مدارس و دانشگاه‌های آمریکا، پای ثابت اخبار هر روزه رسانه‌های غربی شده است.

خبرهایی که از گوشه و کنار اکثر ایالت‌های آمریکا به‌گوش می‌رسد و هر بار خبر از جان دادن جوانان و نوجوانان آمریکایی می‌دهد.

 

بالاترین آمار قتل در کشور مدعی حقوق بشر

اما آمار بالای این کشتارها آن هم در کشوری که ادعای رعایت حقوق بشر و حقوق شهروندی داشته و دائما دیگر کشورها را به نقض حقوق شهروندان متهم می‌کند، امری است که در عین واضح بودن، رسانه‌ها و مسئولین غربی سعی در سرپوش گذاشتن بر روی آن دارند.

تعدد این‌گونه کشتارها در دنیای غرب و به‌ویژه در کشور آمریکا، علاوه براینکه نشان از شیوع مشکلات اجتماعی، فردی و خانوادگی دارد، نشان‌دهنده میزان بالای آسیب‌های اجتماعی در این کشورها است.

 

آسیب‌هایی که به‌عقیده کارشناسان غربی، میوه سیاست‌هایی است که منجر به تنهایی افراد، انزوای اجتماعی، طلاق، افسردگی و از همه مهم‌تر روی آوردن نوجوانان آمریکایی به مواد مخدر و روان‌گردان و ایجاد اختلالات روانی شده است.

آمارها نشان می‌دهد که مردم آمریکا نسبت به کشورهایی که حملات مسلحانه در آن‌ها کم‌تر رخ می‌دهد، دارای مشکلات روحی و روانی بیش‌تری هستند.

 

اما ریشه تنومند این کشتارها در آمریکا علاوه بر آسیب‌های روانی و اجتماعی، از قوانین ناقص این کشور نیز نشات می‌گیرد.

قوانینی که انتظار می‌رود در کشوری که دائما انگ بی‌قانونی و نقض حقوق افراد را به کشورها می‌زند، اصلاح یا اعمال شود.

قوانینی همچون آزادی حمل سلاح برای شهروندان و دانش‌آموزان در مراکز آموزشی یکی از مواردی است که خود مجوز کشتار جوانان آمریکایی را به افراد می‌دهد.

 

اما جدیدترین کشتاری که در یکی از دبیرستان‌های ایالت متحده آمریکا رخ داد، حمله یک نوجوان 17 ساله به کلاس هنر یک دبیرستان است که صبح دو روز پیش اتفاق افتاد.

حمله‌ای که 10 کشته و 10 زخمی برجای گذاشت و چهارمین کشتار مرگ‌بار در مدارس آمریکا محسوب می‌شود.

بدین ترتیب با کشته شدن 10 دانش‌آموز آمریکایی در این حمله، دبیرستان سانتافه واقع در جنوب شرقی هستون آمریکا نیز به لیست مدارس ناامن این کشور اضافه شد.

 

با آرامش خاطر در آمریکا آدم بکشید

به‌نظر می‌رسد به‌دلیل عدم وجود قوانین بازدارنده در آمریکا برای حمل سلاح و تیراندازی، شهروندان با خیال راحت اقدام به کشتن یکدیگر در مجامع عمومی می‌کنند.

در سال‌های اخیر بیش از 200 حمله مسلحانه در مدارس آمریکا رخ داده است. از ابتدای سال 2018 نیز بسیاری از مدارس و دانشگاه‌های آمریکا محلی برای تخلیه روانی شهروندان آمریکایی و حمله افراد مسلح بوده است.

در ذیل به برخی از این حملات و تیراندازی‌های انجام شده از ابتدای سال 2018، در مدارس آمریکا اشاره می‌کنیم.

 

تیراندازی در روز 22 ژانویه

22 ژانویه 2018، یک پسر 16 ساله به یکی هم‌کلاسی‌های دختر خود در دبیرستان ایتالیا شلیک کرد و موجب زخمی شدن این دختر شد.

 

عمر آرامش در مدارس آمریکا کم‌تر از یک روز است

یک روز بعد از رخ دادن حمله مسلحانه در دبیرستان ایتالیا در کشور آمریکا، 23 ژانویه نیز یک دانش‌آموز 15 ساله در یکی از دبیرستان‌های شهر بوستون، بخش مارشال این کشور، با اسلحه به دیگر دانش آموزان حمله کرد.

بر اثر این تیراندازی نیز دو نوجوان کشته و 18 نفر مصدوم شدند.

 

شروع خونین ماه فوریه

روز اول فوریه نیز یک دختر 12 ساله در دانشکده علوم سالوادور کاسترو، با حمله به دوستان خود یک دختر و پسر 15 ساله را با شلیک گلوله به سر آن‌ها به‌قتل رساند.

 

مرگ‌بارترین حمله مسلحانه به دبیرستان داگلاس آمریکا

یکی دیگر از کشتارهای آمریکا در سال 2018، روز چهاردهم فوریه اتفاق افتاد.

در این روز نیز نیکولاس کروز 19 ساله، با حمله به دبیرستان ماریجوری استونمن داگلاس آمریکا، 17 نفر را به قتل رساند.

 

کلاس درس یا قتلگاه دانش‌آموزان آمریکایی؟

هفتم مارس نیز یک دانش‌آموز 17 ساله در دبیرستان هافمن آمریکا، یک دانش‌آموز دیگر را در کلاس درسی به ضرب گلوله به قتل رساند و همچنان منتظر اعمال مجازات خود است.

شلیک به سر، شیوه رایج قتل در میان نوجوانان آمریکایی

دبیرستان بزرگ میلز نیز یکی‌دیگر از مدارسی است که در سال 2018 شاهد حمله مسلحانه یک دانش‌آموز بوده است.

20 مارس امسال یک نوجوان 17 ساله در این دبیرستان، با شلیک گلوله به سر یکی از دانش‌آموزان، او را به قتل رساند و نوجوان 14 ساله دیگری را نیز به ضرب گلوله کشت.

این مرد مسلح پس از این حمله مسلحانه، با شلیک گلوله خود را نیز کشت.

 

تیراندازی در آمریکا همچنان ادامه دارد

یازدهم می نیز یکی دیگر از نوجوانان آمریکایی در ادامه کشتارهای پیشین این کشور، به دانش‌آموزی 14 ساله شلیک کرد و دستگیر شد.

این حمله مسلحانه نیز در دبیرستان هایلند ایالت متحده آمریکا رخ داد.

حمله مسلحانه برای یکبار خنثی شد

16 می نیز افسر دبیرستان دیکسون، به دانش‌آموزی که قصد تیراندازی به دانش‌آموزان دیگر مدرسه را داشت، شلیک و او را زخمی کرد.

درصورت عدم اقدام این افسر، ممکن بود یک حمله مسلحانه نیز در این مدرسه رخ دهد که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از دانش‌آموزان آمریکایی می‌شد.

 

کشور آمریکا در خصوص حق افراد برای حمل اسلحه شعاری مبنی بر اینکه، مردم حق دارند اسلحه شخصی برای خود داشته باشند، دارد.

این جمله خود یک حق قانونی را به شهروندان برای حمل اسلحه حتی در مراکز آموزشی می‌دهد. اما در سال‌های اخیر نتیجه وجود این قانون غلط در کشور آمریکا، تنها به جان‌باختن شمار زیادی از دانش‌آموزان و نوجوانان آمریکایی ختم شده است.

 

مردمی که در سایه منافع اقتصادی دولت آمریکا کشته می‌شوند

حال میزان تیراندازی‌ها در مدارس آمریکا به‌قدری افزایش یافته که دیگر صدای اعتراض شهروندان این کشور را درآورده است.

اما که دولت آمریکا تاکنون هیچ واکنش خاصی درخصوص این موضوع نداشته و برای حل آن نیز اقدام چشم‌گیری نکرده است.

این درحالی است که در سال‌های اخیر کشورهای دیگر با اصلاح قوانین خود اقدام به کنترل و کاهش جرم‌های وابسته به سلاح‌های گرم کرده‌اند.

 

پس از تیراندازی مرگ‌باری که در سال 1987 در بریتانیا رخ داد، این کشور قوانینی را برای کنترل شدید استفاده از سلاح‌های گرم تصویب کرد.

دولت استرالیا نیز پس از تیراندازی سال 1996، اقدامات قانونی برای محدودیت استفاده از اسلحه را در این کشور وضع کرد.

اما باوجود اینکه ایالت متحده آمریکا بارها و بارها از تیراندازی در مکان‌های عمومی خود ضربه خورده‌ است، تاکنون هیچ اقدامی قانونی برای کنترل این امر انجام نداده است.

 

به‌نظر می‌رسد که دلیل سکوت دولت آمریکا برای مقابله با قانون حمل اسلحه، منافع اقتصادی دولت باشد، چراکه بخش اعظمی از اقتصاد کشور آمریکا به تجارت سلاح‌های گرم وابسته است.

دلیل اصلی رونق تجارت سلاح نیز سهولت خرید و فروش این وسیله در کشور آمریکا است.

اما آمارها از کشته شدن شهروندان آمریکایی به وسیله تیراندازی حاکی از آن است که تنها سود این سکوت را دولت آمریکا برده و مردم به‌عنوان سپر بلای دولت، هزینه منافع اقتصادی دولت را می‌دهند.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار