15632
۰۹ بهمن ۱۳۹۵

درسا نامور نویسنده ای کوچک

یک گفت‌وگو با درسا نامور، دختری شیرین زبان یکی از بخش های برنامه امروز «فرمول یک» را تشکیل داد. این دختر که در 8 سالگی موفق به چاپ کتابش شد، مدتی است به بیماری سرطان دچار شده است.

به گزارش کودک پرس، درسا نامور در برنامه فرمول یک که همراه با خانواده اش حضور پیدا کرده بود، درباره نوشتن کتاب گفت: همیشه دوست داشتم کتاب بنویسم، تا اینکه یک روز در اتاقم نشستم و تمرکز کردم و یک داستان نوشتم. مادر و خاله ام از این کتاب خوششان آمد و خاله ام گفت این کتاب را برایت چاپ می کنم. «گنجشک مغرور» اولین کتاب من بود و حالا «آش پشت پا » را نوشته ام که آن را از رفتن عزیزم به کربلا الهام گرفته ام.

وی درباره بیماری اش توضیح داد: در مدرسه سرم درد می گرفت. مادرم در خانه به من قرص می داد می خوردم و می خوابیدم. از مخچه تا چشمم درد می گرفت. فکر می کردم به خاطر دندانم هست که تازه درستش کرده ام. حالا بهتر هستم. آن زمان رنگ ها را نمی توانستم تشخیص بدهم.

این کودک مبتلا به سرطان یادآور شد: به مرور بینایی ام کم شد، دکتر به من عینک داد. اما من بدتر شدم. این بار سراغ دکتر شبکیه رفتیم و آنها گفتند چیزی دارد به چشمش آسیب می زند. در تهران به بیمارستان محک رفتم که فهمیدم برای بچه های دچار تومور و سرطان است.

امام رضا (ع) اول بچه های دیگر بعد مرا شفا بدهد

درسا ادامه داد: از امام رضا (ع) و همه امام ها تشکر می کنم و خطاب به آنها می گویم: أَمَّن یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَیَکْشِفُ السُّوءَ. از امام رضا (ع) یک تشکر شدیدا از ته دل می کنم. اول بچه های دیگر بعد مرا شفا بدهید.

نویسنده کتاب «گنجشک مغرور» افزود: در محک دوستانی پیدا کردم که با هم به اتاق بازی می رویم. وقتی رادیوتراپی را شروع کردم نمیدانستم با چه چیزی طرف هستم اما دوستی داشتم که از خیلی وقت پیش داشت رادیو تراپی می کرد و نگرانی مرا از بین برد. من خیلی زیرجلدی می زنم که خیلی برایم سخت است چون دو برابر واکسن درد دارد.

بزرگترها قوی باشند

وی تأکید کرد: اتاقی هست که مادرانی که بچه هایشان آی سیو هست، آنجا می مانند. من دوست ندارم مادرم گریه کند. فقط به او می گویم خدارا شکر کن که من نفس می کشم. ای بزرگترها، قوی باشید.

درسا نامور ادامه داد: می خواهم به بزرگترها بگویم از شما خواهش می کنم با انرژی خوب خودتان را سالم نگه دارید. شما از هر چیزی که بد باشد هم می توانید خوب بسازید. مثل غذایی که چیز اضافه ای در آن ریخته اید اما می دانید که چه در آن بریزید که خوشمزه شود.

این کودک بیمار تصریح کرد: از پزشکان خواهش می کنم اگر راه حل دیگری برای درمان دارید، آشکار کنید. خیلی ها مثل من مریض هستند ولی نمی دانند از چه راهی می توانند بهتر درمان شوند. لطفا راه حل خوب درمان را بگویید.

کاش عموهای فیتیله ای به تلویزیون برگردند

وی همچنین درباره تلویزیون گفت: دوست دارم برنامه عمو فیتیله ای ها را که خیلی مهربان هستند باز هم ببینم. دوست دارم برنامه شان ادامه پیدا کند. این برنامه ادامه داشت اما وقتی همه بچه ها عادت کرده بودند، یکدفعه برنامه قطع شد.

منبع: خبرگزاری فارس 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار