15619
۰۹ بهمن ۱۳۹۵

امید به آینده درخشان ادبیات کودک ایران

کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر فرانسوی ساکن ایران که به تازگی بخشی از آثارش راهی بازار شده، از حرکت رو به رشد ادبیات کودک ایران خبر داد و گفت: در ایران فعالیت‌های خوبی برای ارتقای ادبیات کودک شکل گرفته است که امید است آینده آن را درخشان کند.

 به گزارش کودک پرس، کلر ژوبرت که به تازگی بخشی از آثارش راهی بازار شده، از حرکت رو به رشد ادبیات کودک ایران خبر داد و گردهمایی نویسندگان این رده سنی را به بهانه‌های مختلف برای نقد و بررسی آثارشان، فعالیتی ستودنی توصیف کرد.

این نویسنده و تصویرگر فرانسوی ساکن ایران گفت: در ایران فعالیت‌های خوبی برای ارتقای ادبیات کودک شکل گرفته است و  تلاش‌های جدی توسط نویسندگان این گروه سنی شکل گرفته و امید است که آینده آن را درخشان کند.

او اظهار کرد: در فرانسه معمولا نویسندگان به صورت انفرادی دست به کار نوشتن می‌زنند و بحث نقد و نظر پیش از چاپ مطرح نیست. اگرچه تمام موسسات انتشاراتی که درباره انتشار کتاب‌های این گروه سنی فعالند، دارای کارشناسان زبده‌ای برای انتخاب بهترین‌ها هستند. شاید همین موضوع باعث شده است که علی‌رغم انتشار کتاب‌های ضعیف زیادی در این کشور، کتاب‌های قوی آن‌ها به شدت برجسته شود.

 

به تازگی کپی‌رایت کتاب «کیمیا و سنگ قصه‌گو» که پیش‌تر توسط یک ناشر فرانسوی به نام  لارماتان منتشر شده،  توسط این موسسه انتشاراتی به انتشارات غنچه در ایران اهدا شده است. کلر ژوبرت کار نویسندگی و تصویرسازی این اثر کودکانه را بر عهده دارد. «کیمیا و سنگ قصه‌گو» داستانی تخلیلی است که کودکان پایه‌های اول تا پنجم دبستان را به عنوان مخاطبان خود قرار می‌دهد.

مجموعه سه‌جلدی داستان‌های  «غصه و شادی» از دیگر نوشته‌های کلر ژوبرت است که کار تصویرگری هر سه اثر را این نویسنده و تصویرگر بر عهده دارد.

«پچ پچ و یک داستان دیگر»، «راه حل ریزه‌میزه و خب دیگه» و «بازی  مخصوص و به همین راحتی» کتاب‌های این مجموعه هستند که هر مجلد آن دو داستان را در بر می‌گیرد. در پشت جلد این مجموعه آمده است: «شخصیت ‌اصلی هر کدام از داستان‌های مجموعه غصه‌ای را تجربه می‌کند و با فکر و تلاش خودش، آن را به شادی تبدیل می‌کند…»

 

این نویسنده در حال حاضر کتاب «سؤال موموکی» را ویژه کودکان توسط انتشارات دفتر فرهنگ اسلامی زیر چاپ دارد.

 

منبع: ایسنا 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار