155543
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

تنفس هوای آلوده در بارداری و خطر فشارخون بالا در کودک

گروهی از کارشناسان سلامت در آمریکا معتقدند که تنفس هوای آلوده در دوران بارداری با افزایش فشار خون در کودکان مرتبط است.

به گزارش کودک پرس ، طبق مشاهدات این متخصصان زنانی که در دوران بارداری هوای آلوده تنفس می‌کند بیشتر احتمال دارد فرزندشان دچار فشار خون بالا شود.

در این بررسی محققان روی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون که در دود ناشی از وسایل نقلیه وجود دارد تمرکز کردند. آنها اطلاعات ۱۲۹۳ مادر و کودک را بررسی و فشار خون کودکان را در فاصله سنی ۳ تا ۹ سال ارزیابی کردند.

متخصصان این کودکان را بر اساس آنکه پیش از تولد به چه میزان در معرض آلودگی هوا بوده‌اند به سه گروه تقسیم کردند و مشاهده شد کودکانی که در معرض سطح بالایی از آلاینده ها بودند ۶۱ درصد بیشتر در معرض افزایش فشار خون قرار داشتند.

 

این متخصصان اظهار داشتند: زمانیکه زنان باردار از هوای آلوده با سطح بالایی از ذرات معلق تنفس می‌کند، واکنش التهابی به دنبال دارد که بنیان ژنتیکی و رشد جنین را تغییر می‌دهد.

فشار خون بالا فاکتور خطرزا برای بیماری‌های قلبی- عروقی و عامل اصلی ناتوانی است که سالانه به مرگ حدود ۷.۵ میلیون نفر در سراسر جهان منجر می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، محققان در بررسی‌های پیشین خود به ارتباط بین قرار گرفتن جنین در معرض آلودگی هوا و افزایش خطر نارسایی مادرزایی پی برده بودند.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار