155448
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
در مراسم افتتاح مرکز سیار کانون پرورش فکری کودکان رودبار عنوان شد؛

مناطق محروم استعدادهای بالقوه‌ی زیادی دارند/ ۲۷هزار دانش‌آموزان رودباری نیازمند خوراک فکری و فرهنگی است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان گفت: استعدادهای بالقوه زیادی در بین نسل کودک و نوجوان به ویژه در مناطق محروم وجود دارد که با همت و همراهی همگی ما می‌توانند آینده‌ای روشن را پیش روی داشته باشند.

به گزارش کودک پرس ، مرکز فرهنگی هنری سیار روستایی رودبار، سومین مرکز سیار روستایی در مناطق جنوب کرمان است که در روزهای پایانی اردیبهشت ۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد.

این مرکز سیار کانون پرورش فکری کودکان رودبار با حضور روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به همراه جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

این مرکز سیار بااعتباری بالغ‌بر ۱۶۰ میلیون تومان راه‌اندازی شد، این مرکز قابلیت ارائه خدمات فرهنگی در بخش‌های گوناگون اعم اجرای تاتر،پخش دیجیتال فیلم، کتابخانه و غیره… برای رده سنی کودکان و نوجوانان در مناطق روستایی و محروم شهرستان رودبار را دارد.

 

 

گفتنی است، مرکز سیارکانون پرورش فکری کودکان تنها طرح فرهنگی سیار این شهرستان میباشد،این مرکز در روستای توکل آباد یکی از نقاط محروم در جنوبی ترین منطقه استان کرمان افتتاح شد.

ابوذر عطاپور فرماندار رودبار جنوب در این مراسم با اشاره به وجود ۴۰۰ روستا در شهرستان رودبار گفت: رونق فعالیت های فرهنگی یکی از ضروریات این منطقه است و در این حوزه هر اقدامی که انجام دهید فرمانداری شهرستان با تمام توان حمایت و همکاری خواهد کرد.
عطاپور خاطرنشان کرد: یک مرکز فرهنگی هنری سیار روستایی کانون جوابگوی نیازهای فرهنگی در جنوب استان نیست.
وی افزود: این آمادگی را داریم اعتبارات لازم برای افزایش تعداد مراکز کانون در این منطقه را تامین کنیم.

مناطق محروم استعدادهای بالقوه ی زیادی دارند
در همین حال،محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان یکی از اساسی‌ترین اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را برخورداری قشر وسیع‌تری از کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های فرهنگی هنری این مجموعه برشمرد و افزود: با توجه به امکانات فرهنگی و محدودیت کانون برای احداث مراکز ثابت فرهنگی هنری در روستاها، تلاش می‌شود تا با راه‌اندازی مراکز سیار روستایی زمینه‌ای برای عدالت و تساوی برخورداری از امکانات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان فراهم شود.

روحی یادآور شد: احداث و راه اندازی مراکز فرهنگی هنری ثابت کانون کاری هزینه بر و زمان بر است که ممکن است یک نسل را از خدمات کانون بی بهره کند و به همین منظور راه اندازی مراکز سیار روستایی امکان و بستری مناسب برای پرورش تفکر سازنده در کودکان و نوجوانان و باروری توانایی و استعداد آن ها حتی در محروم ترین و دورافتاده ترین مناطق است.

 

 

وی با اشاره به جمعیت دانش‌آموزی ۲۷ هزار نفری در رودبار جنوب و کمبود امکانات فرهنگی در این مناطق، خاطر نشان کرد: با پیگیری های انجام شده، پنجمین مرکز فرهنگی هنری سیار روستایی کانون در استان و سومین مرکز سیار روستایی کانون در جنوب کرمان در روزهای پایانی اردیبهشت ۹۷ کار حود را به صورت رسمی آغاز میکند و از این پس کودکان و نوجوانان ۲۰ روستای رودبار جنوب از فعالیت های فرهنگی کانون برخوردار خواهند بود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان همچنین گفت: بدون تردید کار مسئولان این منطقه سخت تر می شود چراکه استمرار و خدمت رسانی بهتر به کودکان و نوجوانان نیازمند حمایت و همراهی مسئولان است تا بچه های بیشتری بتوانند از خدمات فرهنگی کانون بهره مند شوند.
روحی تصریح کرد: استعدادهای بالقوه زیادی در بین نسل کودک و نوجوان به ویژه در مناطق محروم وجود دارد که با همت و همراهی همگی ما می توانند آینده ای روشن را پیش روی داشته باشند.

 

وی همچنین خطاب به کودکان ونوجوانان رودباری گفت: امیدواریم از امروز خاطرات زیبایی به واسطه کانون پرورش فکری در ذهن شما به یادگار بماند و قول بدهید هر زمان که بزرگ شدید و هر مسئولیتی که بر عهده گرفتید هرگز بچه ها را فراموش کنید.

 

۲۷هزار دانش آموزان رودباری نیازمند خوراک فکری و فرهنگی است
بر همین اساس،شیرازی رئیس آموزش و پرورش رودبار جنوب نیز با ابراز خرسندی از فعالیت مرکز کانون پرورش فکری در رودبار گفت: نزدیک به ۴۰۰ مدرسه با ۲۷ هزار دانش آموز در این منطقه وجود دارد که همه ی آنها نیاز به خوراک فکری و فرهنگی دارند.
وی مهم ترین و ارزشمندترین ابزار هر دانش آموز را کتاب عنوان و خاطر نشان کرد: هیچ وسیله ارتباطی مثل کتاب برای انسان دوست و همراه نیست و خوشحالیم که از این به بعد کودکان ونوجوانان این منطقه نیز کتابهای بیشتری در اختیار خواهند داشت.

 

رئیس آموزش و پرورش رودبار افزود: بدون شک حضور مربی کانون باعث شادابی و نشاط بیشتر برای بچه های منطقه است و آموزش و پرورش نیز آمادگی همه جانبه خود را برای همکاری با کانون اعلام می کند.
بنابر این گزارش، رونمایی از خودرو سیار، افتتاح پایگاه مرکز( واقع در ارشاد و اسلامی شهرستان رودبار) اجرای نمایش عروسکی توسط علی آسا و هادی غلامشاه رودباری مربیان مراکز سیار کهنوج و رودبار، قصه گویی رسول تورنجی مربی سیار ستم آباد و اجرای موسیقی محلی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

در همین حال مربیان مراکز سیار روستایی جنوب کرمان با حضور در مدرسه شهید سالمی فعالیت هایی همچون قصه گویی، شعرخوانی، بازی و معرفی کتاب را برای دانش آموزان این مدرسه اجرا کردند.

 

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار