155410
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم در نمایشگاه نبطیه

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم گفت: در نمایشگاه هفته فرهنگی استان قم در شهر نبطیه لبنان شاهد استقبال کودکان و نوجوانان لبنانی از غرفه‌های ویژه کودک و نوجوان نمایشگاه بودیم.

به گزارش کودک پرس ، «حسن ندافی» در حاشیه برگزاری نمایشگاه هفته فرهنگی استان قم اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم در بخش های گوناگونی برای کودکان و نوجوانان در این نمایشگاه برنامه داشت.

وی برگزاری نمایش نماز توسط 15 نوجوان لبنانی را از جمله این برنامه ها برشمرد و گفت: کارگاه کاردستی با هدف پرورش خلاقیت، تقویت مهارت های دست و تقویت خوب دیدن؛ کارگاه نقاشی ویژه کودکان با موضوع صلح و دوستی، کارگاه بازی های محلی مانند طناب کشی با هدف ترویج فرهنگ و هویت ایرانی، ایجاد شور و نشاط و تقویت مشارکت گروهی و نیز کارگاه بازی های فکری مانند جورچین معماری ایرانی با هدف آشنایی کودکان با معماری بناهای تاریخی و سنتی ایران از دیگر برنامه های اجرا شده در این نمایشگاه است.

وی افزود: «چادر آسمان نما» که شبیه سازی آسمان است که از طریق آن تلاش شد که آموزش صُوَر فلکی و جایگاه قرارگیری اجرام آسمانی انجام شود.

 

ندافی اظهار کرد: رصد خورشید به وسیله تلسکوپ خورشیدی و مشاهده تاج و شراره های خورشید و لکه های خورشیدی توسط عموم مردم به وسیله تلسکوپی که در ورودی نمایشگاه قرار دارد، از دیگر برنامه های این اداره کل است.

وی آتلیه نجومی، رصد آسمان شب به وسیله تلسکوپ و مشاهده ماه و سیاره کیوان، آموزش صور فلکی زیر آسمان لبنان و آموزش نقشه آسمان و نیز بررسی همکاری با مرکزهای فعال نجوم کشور لبنان را از دیگر برنامه های این اداره کل اعلام کرد.

 

گفتنی است هفته فرهنگی استان قم 16 تا 25 اردیبهشت ماه جاری در مجتمع تجاری ریفولی واقع در خیابان مرجعیون شهر نبطیه لبنان صبح وعصر برای بازدید عموم دایر است.

 

 

 

منبع: ابنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار