موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
15513
۲۲ دی ۱۳۹۵

پدر و مادر سوئیسی به دلیل حفظ عفاف دخترانشان محکوم شدند

این والدین مسلمان سوئیسی در سال ۲۰۱۲ میلادی و پس از کش و قوس های فراوانی که با مقامات آموزش و پرورش سوئیس داشتند، پرونده شکایت خود را به این دادگاه ارجاع دادند.

به گزارش کودک پرس، دادگاه حقوق بشر اروپا والدین مسلمان سوئیسی را به دلیل نقض حقوق خود نسبت به فرزندانشان، محکوم کردند.

این والدین مسلمان سوئیسی در سال ۲۰۱۲ میلادی و پس از کش و قوس های فراوانی که با مقامات آموزش و پرورش سوئیس داشتند، پرونده شکایت خود را به این دادگاه ارجاع دادند.

ایشان به دلیل ممانعت از حضور دو دختر نوجوان خود در کلاس های شنای مختلط که در مدرسه آنها برگزار می شد، از سوی مقامات آموزش و پرورش این کشور متهم و به پرداخت جریمه ۱۳۰۰یورویی محکوم کردند.

به ادعای مقامات آموزش و پرورش سوئیس، قوانین سنت های محلی این کشور، بر حقوق پدر و مادر بر فرزندان تقدّم داشته و بر این اساس، والدین نمی توانند به بهانه اعتقادات دینی، فرزندان خود را از شرکت در برخی از کلاس های مدرسه بازدارند.

این پرونده در نهایت پس از گذشت چهارسال، منجر به صدور رای نهایی علیه والدین مسلمان شد و هفت قاضی دادگاه حقوق بشر اروپا به اتفاق آراء، متابعت از قوانین سوئیس را لازم و آن را مقدم بر حق والدین بر فرزندان خود برشمردند.

در حکم این دادگاه تاکید شده است که تصمیم سابق مقامات آموزش و پرورش سوئیس در محکوم کردن والدین مسلمان، به هیچ عنوان نقض پیمان حقوق بشر اروپا مبنی بر حراست از آزادی های دینی نمی باشد.

همچنین در بیانیه این دادگاه آمده است: مدارس نقش ویژه ای در اجتماع ایفاء می کنند، خصوصا در مواردی که پای دانش آموزان دیگر کشورهای و با سایر ادیان در میان باشد.

گفتنی است این والدین مسلمان که اکنون مقیم سوئیس هستند، سالها پیش از ترکیه به این کشور مهاجرت کرده و اکنون شهروند سوئیس محسوب می شوند.

 

 

منبع: آبنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار