موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
15487
۲۲ دی ۱۳۹۵

کتابدارها در مدارس استان قزوین حضور پیدا کردند

یکی از اولویت‌های مهم این نهاد احداث کتابخانه در ناحیه شهری مهرگان است.
به گزارش کودک پرس، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: حضور کتابدارها به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در مهدهای ‌کودک و مدارس استان از جمله برنامه‌های این اداره‌کل است.
رویا اسماعیلی با بیان اینکه دو نفر از کتابخوان‌های برتر کشور از استان قزوین انتخاب شدند، اظهار داشت: یک آقا و یک خانم از ارداق و خرمدشت شهرستان تاکستان به عنوان کتابخوان برتر انتخاب شدند.

وی با اشاره به اقدامات نهاد کتابخانه‌های استان قزوین افزود: یکی از اولویت‌های مهم این نهاد احداث کتابخانه در ناحیه شهری مهرگان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین عنوان کرد: با توجه به اینکه شهر قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران نامگذاری شده، در این زمینه کتابخانه تخصصی خوشنویسی میرعماد با بهره‌مندی از هنرمندان توانمند این شهر در سرای تاریخی سعدالسلطنه این استان راه‌اندازی شده است.

اسماعیلی با اشاره به کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان قزوین افزود: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، 80 درصد از نیروها و کارکنان کتابخانه‌های عمومی این استان از بانوان هستند؛ به طور کلی 119 نفر در کتابخانه‌ها به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

این مسؤول تصریح کرد: اداره و مدیریت کتابخانه‌ها مرهون همت و تلاش کتابداران است که با تخصص خود نقش مهمی در اعتلا و ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند؛ همچنین کتاب‌هایی که وارد کتابخانه می‌شود باید مطابق با نیازها، استانداردها و خواسته‌های کتابخوان‌ها باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با اشاره به خدمات ارائه شده به افراد زیر پوشش سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: کتاب‌های مورد نیاز افراد زیر پوشش بهزیستی در قالب طرح کتابخانه‌های تلفنی به صورت پیک و رایگان با همکاری شهرداری قزوین برای این افراد ارسال می‌شود.

اسماعیلی یادآور شد: همچنین ایستگاه‌های مطالعه و کتابخوانی در درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس شهر قزوین با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم جامعه ایجاد شده است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد در کتابخانه‌ها مطرح کرد: حضور کتابدارها به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در مهدهای ‌کودک و مدارس، اجرای برنامه‌های فرهنگی متعدد و مختلف، برگزاری نمایشگاه کتاب، نقد و بررسی کتاب، اهدای کتاب در قالب نذر فرهنگی، برگزاری شب شعر عاشورایی، مسابقات عکاسی و ورزشی از برنامه‌های متعدد در کتابخانه‌های عمومی استان قزوین است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با بیان اینکه وظایف و رسالت‌های کتابخانه‌ها با سیاست‌های کلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تعیین و تدوین شده است، خاطرنشان کرد: اقدامات کتابخانه‌ها در زمینه تحقق اهداف و آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی و تبعیت از منویات مقام معظم رهبری انجام می‌شود.

منبع: شهرفردا
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار