موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
154616
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
سریزدی گفت:

تعطیلی غرفه‌‌ بخش کودک که لوازم‌التحریر می‌فروخت

مسئول کارگروه بخش کودک و نوجوان سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تعطیلی یک غرفه در این بخش خبر داد و گفت: این غرفه اگرچه به یک ناشر تحویل داده شده بود،‌ اما به دلیل فروش کالای غیرکتاب مثل لوازم‌التحریر و اسباب‌ّبازی‌ پس از چندین مورد تذکر شفاهی و کتبی تعطیل شد و ممکن است از حضور در نمایشگاه سال آینده محروم شود.

به گزارش کودک پرس ، مهدی‌سریزدی؛ مسئول کارگروه بخش کودک و نوجوان سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به برخی تخلفات در این بخش، توضیح داد: به دنبال تخلفاتی که در سالن‌های مختلف نشر کودک انجام شده بود، پس از مستندسازی و گزارش، 17 مورد صدور حکم داشتیم که فروش اقلام غیرکتاب بیشترین تخلف‌های این حوزه بود.

وی ادامه داد: امسال فروش کالای غیرکتاب از سال‌های گذشته کمتر بود، زیرا در گذشته‌ای نه‌چندان دور شاهد بودیم که اسباب‌بازی به شکل گسترده در غرفه‌های بخش کودک فروخته می‌شد.

سریزدی با بیان اینکه نظارت و برخورد با متخلفان در روزهای نمایشگاه به صورت مستمر ادامه دارد، گفت: بخش زیادی از غرفه‌های متخلف‌ با احکامی مثل اخذ تعهد، اخطار کتبی و درج در پرونده جریمه شدند و فقط یک مورد منجر به بسته شدن غرفه شد.

مسئول کارگروه بخش کودک و نوجوان سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، درباره این غرفه توضیح داد: البته این غرفه به ناشری داده شده بود که تمام شرایط حضور در نمایشگاه کتاب را داشت اما متاسفانه این ناشر، غرفه را به فرد دیگری واگذار کرده بود و در این غرفه 9 متری، هیچ کتابی وجود نداشت و فقط اسباب‌بازی و لوازم‌التحریر در این غرفه وجود داشت.

سریزدی یادآور شد: با وجود همه تذکرهای شفاهی و کتبی اما متاسفانه هیچ اقدامی برای اصلاح این مشکل انجام نشد و مجبور به تعطیلی این غرفه شدیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های مختلف برخی ناشران پس از دریافت غرفه، آنجا را به شخص دیگری واگذار می‌کنند، گفت: ناشران از فرد می‌خواهند کتاب‌هایشان را بفروشند و اغلب این افراد در کنار کتاب کالاهای دیگر نیز می‌فروشند، شاید این کار بدون اطلاع ناشر باشد اما در این زمینه بزرگترین ضربه را ناشری که غرفه را اجاره کرده است، می‌بیند زیرا ممکن است که این ناشرسال آینده از حضور در نمایشگاه محروم شود.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 22 اردیبهشت از ساعت 10 تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

منبع: ایبنا
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار