موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
15459
۲۲ دی ۱۳۹۵

اثرات مخرب ماهواره بر روی کودکان

امروز حضور ماهوار­‌ه در خانه ها تبدیل به معضلی جدی شده است و به هر کجا که بروی این جادوی غیر فرهنگی حضور دارد.
به گزارش کودک پرس، سوال من این است وقتی دشمن ما را در همه زمینه های تکنولوژی ، اقتصادی ، علمی و … تحریم می کند چرا تولیدات فرهنگی غرب برای ما تحریم نیست و به راحتی و رایگان در اختیار ما قرار می گیرد ؟

زهرا احمدی زاده کارشناس ارشد روانشناسی کودک و نوجوان، اظهار داشت : امروز حضور ماهوار­‌ه در خانه ها تبدیل به معضلی جدی شده است و  به هر کجا که بروی این جادوی غیر فرهنگی حضور دارد  و این مسأله تربیت فرزندان را با مشکل روبرو ساخته است. نه فقط تربیت روحی بلکه جسم کودکان هم با وجود ماهواره دچار مشکل شده است .

وی افزود : کودکان در سن ۴ یا ۵ سالگی وارد مرحله شناخت جنسی می‌شوند، آنها در این سنین در حال آزمایش هویت جنسی خود هستند و والدین در این سن باید مراقب آنها باشند .

احمدی زاده گفت : بیشتر سریال­‌ها و برنامه­‌های ماهواره­‌ای حتی  آگهی­‌های بازرگانی براحتی و بدون هیچ سانسوری ، مسائل جنسی را نمایش می­‌دهند ، وقتی کودکان بدون هیچ نظارت و محدودیتی این صحنه­‌ها را تماشا می‌کنند در حالی که هیچ‌گونه شناخت و ظرفیتی برای پذیرش این قبیل اطلاعات ندارند ، در نتیجه تحت‌تأثیر آن قرار می­‌گیرند و به مرور دچار بلوغ زودرس خواهند شد .

این کارشناس ارشد روانشناسی کودک و نوجوان تاکید کرد :  سوال من این است وقتی دشمن ما را در همه زمینه های تکنولوژی ، اقتصادی ، علمی و … تحریم می کند چرا تولیدات فرهنگی غرب برای ما تحریم نیست و به راحتی و رایگان در اختیار ما قرار می گیرد ؟

وی افزود : این مسئله نشان می دهد دشمن نه تنها در تلاش برای نابودی فرهنگ اسلامی ایرانی ما است بلکه برای ضربه زدن به سلامت جسم ما خصوصا نسل کودک و نوجوان که آینده سازان این کشور سربلند هستند هم برنامه ریزی کرده است .

احمدی زاده گفت : با توجه به مسائل مطرح شده هم به والدین عزیز توصیه می کنم که هرگز ماهواره را وارد محیط خانه نکنند و نظارت کافی بر برنامه هایی که فرزندانشان از هر رسانه تصویری تماشا می کنند داشته باشند و هم به مسئولین برنامه ساز کشور توصیه می کنم برنامه های کارشناسی شده علمی ، فرهنگی ، سرگرمی و مذهبی برای  آینده سازان این مرز و بوم تهیه کنند . تا با تربیت فرزندانی سالم و با ایمان ایرانی همیشه سربلند داشته باشیم.

 

 

منبع: دانا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار