موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
1544
۲۷ مرداد ۱۳۹۵

139 کودکِ کار در پایتخت جمع آوری شدند

علی ربیعی: طی چند روز گذشته 139 کودک خیابانی که کار اجباری و یا تکدی گری می کردند جمع آوری و ساماندهی شدند.

به گزارش کودک پرس   علی ربیعی در حاشیه نخستین نشست تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش ‌آسیب های اجتماعی کودکان گفت: بخشی از کودکان خیابانی در کشور به ویژه تهران اتباع خارجی هستند به گونه ای که از این تعداد یاد شده 48 نفر از کشورهای دیگری بودند.

وی گفت: این کودکان به مراکز دائمی نگهداری کودکان منتقل می شوند و یا در صورت وجود شرایط به خانواده هایشان بازگردانده می شوند.
ربیعی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اجرای طرح غربالگری سلامت را در دستور کار داریم افزود: بر همین اساس غربالگری با محوریت اضطراب برای همه کودکان در مدارس پیگیری و اجرا می شود چرا که اضطراب یکی از مهمترین عوامل اختلالات رفتاری کودکان است.

وی گفت: متأسفانه بخشی از اختلالات ناشی از اضطراب به تنش های داخل خانواده و یا گفتگو نکردن اعضاء خانواده از جمله کودک با والدین مرتبط می شود که اگر این مسئله تا حدودی بهبود یابد همزمان اضطراب در کودک نیز کاهش خواهد یافت.

ربیعی افزود: غربالگری اضطراب ابتدا از شهرهای بزرگ آغاز می شود و پس از آن به شهرهای کوچک و روستاها تسری می یابد.
وزیر تعاون در پایان گفت: شورای عالی رفاه و شورای اجتماعی کشور برنامه های جدی برای کودکان در معرض آسیب هایی همچون خودکشی، بزهکاری و کودکان معتاد و کودکان خیابانی و همچنین پدیده کودک آزاری دارد.

 

 

منبع:    خبرگزاری صدا و سیما

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار