154272
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
مدیرکل بهزیستی استان قزوین تاکید کرد؛

قوانین حمایتی در حوزه کودک‌آزاری نیازمند بررسی است

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: نبود قوانین حمایتی مناسب در بحث کودک‌آزاری و همسرآزاری موجب شده که مددکاران با وجود حضوری جدی‌؛ همچنان نگران تامین قضایی خود در مواجهه با مشکلات احتمالی به وجود آمده باشند.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا وارثی با اشاره به اهمیت سلامت اجتماعی اظهار داشت: پیشرفت تکنولوژی و صنعت در جامعه محصولات بسیار خوبی را به همراه داشته است اما در کنار آن بعضی غفلت‌ها در حوزه برنامه‌ریزی و تدوین استراتژی آسیب‌هایی را به دنبال داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: این پیچیدگی‌های خاص جامعه، مردم و خانواده را با چالش‌های جدی‌ مواجه ساخته، چالش‌هایی که به نظر می‌رسد حل مشکلات آنها با یک فراز و نشیب جدی روبرو است.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی به لحاظ تعدد و تنوع روز به روز در حال گسترش و توسعه است و این موضوع زیبنده نظام و حکومت اسلامی ایران نیست.

وارثی عنوان کرد: در گذشته خانواده محلی امن برای اعضای خانواده بود؛ اما امروز به دنبال تاسیس خانه امن برای همسرانی هستیم که به دلیل همسرآزاری نیازمند حمایت هستند و یا به دنبال تاسیس خانه حمایت از کودک برای تامین سلامت روح و روان کودکان در معرض آسیب اجتماعی هستیم.

وی تصریح کرد: توسعه بیماری‌های اعصاب و روان، اختلالات رفتاری و ناهنجاری‌های اجتماعی، کودک آزاری، همسرآزاری،معلولیت، دختران فراری، کودکان کار، کارتن خواب‌ها و اعتیاد از جمله مشکلات اجتماعی‌ هستند که امروز در مسیر زندگی‌ها وجود داشته و در زندگی همه افراد جامعه نیز تاثیرگذارند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: پیشرفت تکنولوژی و صنعت جهان اولین آسیب را متوجه خانواده‌ها کرده است؛ به طوریکه روابط اجتماعی و خانوادگی دچار آسیب شده و متاسفانه به صورت مجازی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: برای حل مشکلات موجود، مددکاری می‌تواند نقش موثری را ایفا کرده و با شناسایی و شناخت مسائل و مشکلات با توجه به امکانات موجود کمک رسان باشند، چراکه مددکار می‌تواند به صورت حرفه‌ای در زندگی فرد و جامعه تغییرات اساسی را ایجاد کند.

وارثی تصریح کرد: در 3 دهه گذشته مددکاران را فقط در بهزیستی می‌شناختند؛ اما امروز حضور و فعالیت مددکاران در حوزه سلامت و بهداشت، حوزه قضایی و انتظامی و حوزه اجتماعی کاملا مشهود است؛ ضمن اینکه بخش غیردولتی هم خیلی در این زمینه فعال شده است.

وی عنوان کرد: علی‌رغم تلاش و حضور فعال مددکاران اما مشکلات و چالش‌های جدی در این حرفه وجود دارد به طوری که حقوق کافی در ازای سختی کار دریافت نمی‌کنند؛ از سوی دیگر غالب مردم به طور کامل با این رشته و توانمندی و اثرگذاری مددکاران در رفع مشکلات جامعه آشنایی ندارند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: نبود قوانین حمایتی مناسب در بحث کودک آزاری و همسرآزاری موجب شده که مددکاران با وجود حضوری جدی‌؛ همچنان نگران تامین قضایی خود در مواجهه با مشکلات احتمالی به وجود آمده باشند.

وی ادامه داد: ورود فارغ التحصیلان رشته روانشناسی و مشاوره در این حوزه باعث نگرانی مددکاران شده است؛ چراکه مددکاری یک رشته تخصصی است و ضرورت دارد که خدمات اجتماعی نیز از طریق آنها صورت گیرد.

وارثی تصریح کرد: نبود گرایش‌های تخصصی در رشته مددکاری در موسسات آموزشی عالی کشور و تفاوت حقوق و مزایای مددکاران کشور در قیاس با کشورهای پیشرفته از دیگر مشکلات مددکاران است.

وی گفت: در کشور ما حقوق مددکاران بخش دولتی براساس قانون کار و بخش غیردولتی نیز به جز کسانی که دارای کلینیک هستند، متاسفانه حقوق آنها از حداقل حقوق قانون کار هم پایین‌تر است که امیدواریم با پیگیری مسئولان ذیربط این مشکل نیز رفع شود.

 

 

 

منبع: شهر فردا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار