موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
154229
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

خداحافظی مصطفی رحماندوست با کتابخانه ملی کودکان

مصطفی رحماندوست با کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان خداحافظی و فعالیت خود را در این مرکز پایان داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر کودک پرس، مصطفی رحماندوست نویسنده و شاعر در حاشیه بازدید روز گذشته خود از نمایشگاه کتاب از خداحافظی خود با کتابخانه ویژه کودکان و نوجوان مستقر در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خبر داد و گفت: بهتر است علت این جدایی را خود مسئولان این کتابخانه توضیح بدهند اما من ترجیح دادم این روزها به کارهای خودم بیشتر بپردازم و داستان‌ها و فعالیت‌های ناتمامم را به اتمام برسانم.

 

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه این روزها بیش از پیش تلاش دارد تا آثار داستانی خود را در قالب‌های تازه‌ای از جمله کتاب گویا برای مخاطبانش مهیا کند، بیان داشت: کتاب صوتی درست و حسابی مرزی است در فاصله خوانش عادی کتاب و نمایشنامه رادیویی. در خوانش عادی تنها متن کتاب بدون حس روخوانی می‌شود و در نمایشنامه رادیویی سعی می‌شود حس مخاطب برانگیخته شود. من تقریبا هیچ روزی نیست که کتاب صوتی گوش ندهم و حجم زیادی از این آثار را دارم. برخی از آنها واقعا اعصاب خورد کن هستند و برخی بسیار عالی.

 

رحماندوست گفت: در مملکتی که کتابخواندن رسم نیست باید کتاب صوتی یک پله بالاتر از کتاب عادی در دست تولید قرار بگیرد.

این شاعر و نویسنده با اشاره به اینکه مخاطب کودک و نوجوان در ایران از فقر محتوایی بالایی برای استفاده در قالب کتاب صوتی رنج می‌برد، بیان داشت: تنها راه گسترش مطالعه در حوزه کودک و نوجوان تلاش برای قصه‌گویی برای این بخش از مخاطبان است. البته در این مسیر من بر این باورم کتاب و کتاب صوتی جای خالی قصه‌خوانی والدین برای کودکانشان را پر نمی‌کند اما به آنها در مسیر پرمطالعه کردن کودکانشان کمک می‌کند.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار