موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
15418
۲۰ دی ۱۳۹۵

۶ هزار کودک نرماشیری علیه بیماری فلج اطفال واکسینه شدند

سازمان بهداشت جهانی به ما وعده داده که طی چند سال آینده اگر این روند ادامه یابد بیماری فلج اطفال در کشور ریشه‌کن می‌شود.

به گزارش کودک پرس، فرزاد وزیری صبح امروز در جلسه ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال اظهار داشت: طرح واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال با هدف ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال در این شهرستان اجرا می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان نرماشیر گفت: سازمان بهداشت جهانی به ما وعده داده که طی چند سال آینده اگر این روند ادامه یابد بیماری فلج اطفال در کشور ریشه‌کن می‌شود.

وزیری اظهار کرد: مراحل اجرایی آن از ۲۵ دی ماه تا ۲۹ دی ماه است و در این مدت ۶ هزار و ۶۰۴ کودک واکسینه می‌شوند و این کار در پنج مرکز درمانی و ۳۰ خانه بهداشت و با حضور ۶۶ تیم و هشت ناظر صورت می‌گیرد.

فرماندار نرماشیر نیز با تسلیت رحلت حضرت معصومه (ع) و یار دیرین امام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: وی کسی بود که تمام عمرش در راه آزادگی قدم برداشت و برای ایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت و آمرزش می‌کنیم.

رضا مشکی بیان کرد: بحث فلج اطفال از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بوده و از شاخص‌های پیشرفت ملی کنترل بیماری‌های واگیردار است.

وی افزود: ریشه‌کنی فلج اطفال از برنامه‌های سازمان بهداشت جهانی است و دولت نیز وظیفه خود می‌داند که سیاست‌های مربوط به آن برای ریشه‌کنی این بیماری را اجرایی کند و تمام ادارات در این راستا موظف به همکاری هستند.

منبع: فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار