موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
15415
۲۰ دی ۱۳۹۵

به تئاتر کودک اهمیتی داده نمی شود

سلسله نشست‌های کارنامه تالار هنر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با محوریت بررسی فعالیت کاری بهمن گرامی، کارگردان تئاتر کودک شهر اصفهان به کار خود پایان داد.

به گزارش کودک پرس، یک کارگردان تئاتر گفت: امیدوارم روزی برسد که چندین جشنواره کودک در اصفهان داشته باشیم و باید قبول کنیم تئاتر کودک مورد ظلم واقع شده است.
سلسله نشست‌های کارنامه تالار هنر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با محوریت بررسی فعالیت کاری بهمن گرامی، کارگردان تئاتر کودک شهر اصفهان به کار خود پایان داد.
هنرمند جوان اما با تجربه تئاتر کشور در ششمین جلسه از سلسله نشست‌های کارنامه، بر روی کرسی نشست تا ضمن ارائه دغدغه‌های خود، انتقادات و پیشنهادات دیگر هنرمندان باتجربه و جوان را نسبت به کارهای خود شاهد باشد.
بهمن گرامی متولد 12 بهمن ماه سال 54 است. در دوران تحصیلی خود علاقه به تحصیل در رشته تئاتر داشته اما نبود رشته تئاتر در آن دوران این هنرمند را راغب کرده تا به سمت رشته اکولوژی برود.
از کلاس دوم دبیرستان به‌صورت تجربی فعالیت حرفه‌ای خود را با جهاد دانشگاهی آغاز کرده و پس از دوران دبیرستان و هم‌زمان با تحصیل در رشته اکولوژی کار خود را در تئاتر ادامه داده است امام علاقه‌مندی به ادبیات فولکلور سبب شده تا این هنرمند اغلب فعالیت‌های خود را در تئاتر کودک انجام دهد.
بهمن گرامی درباره آغاز فعالیت خود درعرصه تئاتر اظهار داشت: من علاقه بسیاری به تئاتر داشتم و در سال سوم دبستان بدون اینکه مدرسه اطلاعی داشته باشد، در جشنواره تئاتر مدارس شرکت کردم و همین مسئله سبب شد تا از مدرسه به مدت یک هفته اخراج شوم. از سال 78 به خاطر دغدغه‌هایی که داشتم حدود 42 کار خیابانی را اجرا کردم و همین امر باعث شد تا دیگر به طور جدی درگیر تئاتر شوم.
این کارگردان تئاتر اصفهان با بیان اینکه بسیاری از کارهای تئاتر سفارشی هستند، تصریح کرد: در سال 79 بهشت شیشه‌ای را در نگارستان امام خمینی(ره) اجرا کردیم. این تئاتر دارای داستانی درباره یک خانواده مسیحی بود که پدرشان شهید شده بود و این کار به سفارش اداره ارشاد اجرا شد.
وی ادامه داد: امیدوارم روزی برسد که چندین جشنواره کودک در اصفهان داشته باشیم و باید قبول کنیم تئاتر کودک مورد ظلم واقع شده است. آرزوی قلبی من این است که تئاتر کودک اصفهان قطب تئاتر کودک کشور شود به این دلیل که لایق این مسئله است،.
گرامی با اشاره به ادامه فعالیت‌های خود در زمینه تئاتر کودک در آینده‌ای نزدیک بیان کرد: با هزینه شخصی یکی از افسانه‌های ایرانی و اصفهانی را با یاری نویسندگان اصفهانی به نمایش می‌گذارم.
احمد رضایی، کارگردان و نویسنده تئاتر کودک که خود نیز در چهارمین کارنامه بر روی صندلی نشسته بود، درباره بهمن گرامی اظهار داشت: بهمن گرامی سعی در اقتصادی کردن هنر دارد و این یک اتفاق پسندیده به شمار می‌رود. این روند گرامی امیدی برای دیگران است تا در این مسیر به درستی حرکت کنند و تئاتر به عنوان حرفه و شغل در کشور برگزیده شود.
امینه جلالی راد، یکی از مدیران اجرایی عرصه هنر تئاتر نیز در این نشست با بیان اینکه بهمن گرامی بارها مورد بی‌مهری قرار گرفته اما تحت هیچ شرایطی دست از کار برنداشته است، افزود: در واقع می‌توان گفت که همه کاری برای تئاتر کودک کرده و از سطح استانی تا سطح بین‌المللی نیز این کار را ادامه داده است.

 

 

منبع: سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار