موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
15396
۱۹ دی ۱۳۹۵

مثنوی معنوی نوجوانان روانه بازار شد

نویسنده سعی کرده است با بیان مفاهیمی ملموس به اثبات خداوند از جزء به کل برسد. او در این راه از چیستی و هستی خورشید،‌ زمین، ‌حرکت،‌ جان استفاده کرده است و در نهایت به همیشگی بودن خداوند رسیده است.

به گزارش کودک پرس، کتاب «همیشه او، همه جا او» جدید‌ترین محسن چینی‌‌فروشان با زبانی ساده به بیان هستی خداوندگار برای کودکان گروه سنی «ب» (6 تا 9 سال) می‌پردازد. این نویسنده پیش از این نیز کتابی به نام «او» را با همین مضمون منتشر کرده است. «همیشه او، ‌همه جا او» روایتی ادبی دارد و با تصویرگری‌های میثم موسوی همراه شده است تا کودکان به دل طبیعت سفر کنند.

نویسنده سعی کرده است با بیان مفاهیمی ملموس به اثبات خداوند از جزء به کل برسد. او در این راه از چیستی و هستی خورشید،‌ زمین، ‌حرکت،‌ جان استفاده کرده است و در نهایت به همیشگی بودن خداوند رسیده است.
کودکان با تصاویر و داستان همراه می‌شوند و سفری به عالم هستی می‌کنند.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «زمین…/ اگر زمین نبود…/ زندگی هم نبود؛ ماهم نبودیم/ حرکت…/ اگر حرکت نبود…/ زندگی هم نبود؛ ما هم نبودیم…»

کتاب «همیشه او، ‌همه جا او» در 32 صفحه و با قیمت 4هزار و 500 تومان قابل خریداری از فروشگاه‌های کانون در سراسر کشور است.

همچنین «حکایت مرد و دریا» به نویسندگی و تصویرگری مرتضی اسماعیل‌ سهی نیز اثری است که نوجوانان را با داستانی از مثنوی معنوی آشنا می‌کند.  در این کتاب نحوی و پسر فقیر از شاگردان مردی دانشمند ‌هستند که مسیر متفاوتی را برای زندگی انتخاب می‌کنند. تا سال‌ها علم و دانش نحوی در کتاب‌هایش خلاصه شده است و او قادر نیست از علم در راه درست استفاده کند. سال‌ها بعد دو دوست بر روی کشتی هم‌دیگر را ملاقات می‌کنند و اتفاق‌های جدیدی در زندگی آن‌ها رخ می‌دهد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «نحوی چون چشم گشود خود را در میهمان‌سرای مرد دهقان یافت که کاسه‌ای آب و ظرفی غذا در پیش رویش بود و خورجین کتاب‌ها در کنارش و صدای خر نیز از حیاط می‌آمد که از شوق خوردن کاه و یونجه‌‌ی فراوان به شادی از ته دل آواز می‌خواند! نحوی پیش از آن که از حال و روز خود جویا شود که از کجا به این خانه‌ی راحت راه یافته است، نخست کاسه آب را سر کشید و سپس غذا را تا به انتها خورد و آنگاه به مرد صاحبخانه که با نگرانی او را می‌نگریست گفت: «بر تو افتخاری بود که دانشمندی را یاری کردی!»

بازنویسی این کتاب بر عهده‌ سیروس طاهباز بوده و این اثر نخستین بار در سال 1363 منتشر شده است.انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این کتاب را پس از ویرایش با قیمت 4هزار تومان در اختیار نوجوانان 11 تا 15 سال قرار داده است.

بر اساس این گزارش، همچنین به کوشش کانون پرورش فکری نمایش «برزگر و بلدرچین» اثر ملیحه مقیمی‌ اسفندآبادی از بیستم دی در مدرسه‌های شهر تهران به نمایش در می‌آید. «برزگر و بلدرچین» داستانی است با تکیه بر حفظ حقوق حیوانات که اجرای آن تا دهم بهمن در مد‌رسه‌های ابتدایی ادامه خواهد داشت.

نویسنده‌ این اثر که در قالب طرح «تئاتر مدرسه» اجرا می‌شود، محسن صفری است و ملیحه مقیمی‌اسفندآبادی و سمیه سلمانی در آن ایفای نقش می‌کنند. این اثر که بر پایه‌ یکی از درس‌های فارسی سوم دبستان تهیه شده است درباره‌ یک گندمزار است که بلدرچینی با جوجه‌هایش در آن لانه کرده است. چندی بعد صاحب گندم‌زار تصمیم می‌گیرد با کمک دیگران زمینش را درو کند در این بین جوجه بلدرچین‌ها نگران خرابی لانه هستند…

نمایش «برزگر و بلدرچین» از تولیدات اداره کل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و حسن دادشکر به عنوان مشاور، مهدی مقیمی اسفندآبادی به عنوان دستیار کارگردان، سمیه سلمانی به عنوان طراح لباس، صحنه و عروسک و سعید زین‌العابدینی به عنوان مجری طرح در آن حضور دارند.

 

 

منبع: ایبنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار