153852
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

انیمیشن هنر راهبردی انقلاب اسلامی است

مدیر شبکه کودک سیما گفت: اگر انیمیشن را به عنوان صنعت راهبردی انقلاب اسلامی معرفی می‌کنیم باید مانع مستقل شدن آن باشیم و به‌مانند برخی کشورهای توسعه یافته، دولت بخش خصوصی هنرمندان را حمایت کند.

به گزارش کودک پرس ، محمد سرشار مدیر شبکه کودک سیما امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در نشست پویانمایی، فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی از سری برنامه‌های نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران به میزبانی همدان، با بیان اینکه از آغاز بشریت هر اندیشه‌ای که به قدرت رسیده به کمک ابزارهای مختلف به دیگران منتقل شده است، افزود: هنر شعر، نقاشی، داستان‌نویسی، فیلم و … به مرور پیشرفت کرده و اکنون به هنر روز دنیا که انیمیشن نام دارد، برای انتقال پیام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای انتقال پیام‌های خود باید از دو رشته هنری مستندسازی و انیمیشن استفاده کند، یادآور شد: اکنون می‌توان انیمیشن را به عنوان هنر راهبردی انقلاب اسلامی معرفی کرد.

مدیر شبکه کودک سیما با بیان اینکه انیمیشن هنری است که به سادگی با چاشنی فکر خلاق می‌تواند در انتقال پیام کمک کند و هیچ‌گونه محدودیتی ندارد، خاطرنشان کرد: باید سرعت انقلاب اسلامی در پیشرفت، بهتر از دیگر ملت‌ها باشد بنابراین باید با تولید انیمیشن‌های مناسب یاری‌دهنده در پیشرفت جامعه باشیم.
وی اظهار کرد: خانواده‌محوری، امر به معروف و نهی از منکر، آینده‌خواهی و امید به آینده و توجه ویژه به محرومان و مستضعفان باید پای ثابت همه انیمیشن‌ها باشد.

مدیر شبکه کودک سیما تصریح کرد: هر هنرمندی که دغدغه ایران دارد، با استناد به منویات مقام معظم رهبری می‌تواند «آتش به اختیار» عمل کند اما اگر انیمیشن را به عنوان صنعت راهبردی انقلاب اسلامی معرفی می‌کنیم باید مانع مستقل شدن آن باشیم و به‌مانند برخی کشورهای توسعه یافته، دولت بخش خصوصی هنرمندان را حمایت کند.

وی با تأکید بر اینکه باید از تولیدات صنعتی برای تغییرات فرهنگی کمک بگیریم، اضافه کرد: روزانه فرزندان ما حدود ۳ ساعت به تماشای تلویزیون می‌نشینند پس لازم است انیمیشن‌های پرمحتوا تولید شوند.
سرشار با اشاره به اینکه باید صادرات انیمشن را برای بهتر شدن وضعیت اقتصادی مدنظر قرار دهیم، یادآور شد: همچنین می‌توانیم در پیش‌تولید آثار با توجه به ابزارهای ارتباط بخشی تولید را به مناطق محروم بسپاریم تا آنان نیز از این هنر بهره‌مند شوند.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار