موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
15378
۱۹ دی ۱۳۹۵

1000 کودک کرمانشاهی غربالگری اضطراب شدند

طرح غربالگری اضطراب از سال 92 در کشور و همزمان در استان کرمانشاه اجرا شد و امسال نیز برای چهارمین سال پی در پی در حال اجرا است.

به گزارش کودک پرس، مسئول دفتر مشاوره معاونت پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه از “غربالگری اضطراب” هزار کودک پنج تا شش ساله کرمانشاهی خبر داد.

مریم رجبی، اظهار کرد: طرح غربالگری اضطراب از سال 92 در کشور و همزمان در استان کرمانشاه اجرا شد و امسال نیز برای چهارمین سال پی در پی در حال اجرا است.

وی هدف از اجرای این طرح را شناسایی اضطراب در کودکان و درمان آن در سن مناسب و پیش از مدرسه دانست و گفت: اگر اضطراب با کودک باقی بماند می‌تواند، در مراحل بعدی اختلالات دیگری از جمله اختلال یادگیری و تحصیلی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح کودکان پنج تا شش ساله از نظر اضطراب غربالگری می‌شوند، گفت: برش استانی که امسال برای کرمانشاه در نظر گرفته شده هزار کودک است که حدود 50 تا 60 مهدکودک را شامل می‌شود.

به گفته این کارشناس، در سال‌های گذشته حدود سه هزار کودک پنج تا شش ساله کرمانشاهی در قالب این طرح سنجش اضطراب شده‌اند.

رجبی در خصوص فرآیند غربالگری نیز یادآور شد: در مرحله اول با یک مرکز قرارداد می‌بندیم و نیروهای این مرکز با مراجعه به مهدهای کودک تست غربالگری اضطراب را به صورت رایگان انجام می‌دهند.

مسئول دفتر مشاوره معاونت پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه تاکید کرد: در این طرح از تست اضطراب “اسپنس” استفاده می‌شود که 35 پرسش دارد و باید با کمک والدین کودک در محل مهدکودک به این پرسش‌ها پاسخ داده شود و در نهایت در همانجا مشخص می‌شود که کودک اضطراب دارد، یا نه.

وی با بیان اینکه کودکانی که مشکوک به اضطراب هستند به روانشناس ارجاع می‌شوند، خاطرنشان کرد: در این مرحله روانشناس وجود اضطراب را تایید و یا رد می‌کند و اگر کودک اضطراب داشت و اضطراب او با جلسات روانشناسی حل نشد، برای درمان دارویی به روانپزشک ارجاع می‌شود.

رجبی جلسه اول مراجعه به روانشناس را رایگان اعلام کرد و افزود: برای مراحل بعدی هم اگر خانواده‌ها توان مالی نداشته باشند می‌توانند از یارانه بهزیستی بهره‌مند شوند.

مسئول دفتر مشاوره معاونت پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این طرح در مجموع در دو فاز اجرا می‌شود، افزود: فاز اول غربالگری است که از اواخر مهر آغاز شده و تا آخر دی ادامه دارد و فاز دوم درمان است که باید تا فروردین تمام شود.

 

 

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار