موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
153459
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
دبیر علمی سومین جشنواره علمی دانش‌آموزی ابن سینا خبر داد؛

حضور ۵۲۰۰ دانش‌آموز در جشنواره علمی ابن سینا/ ایجاد واحد ثبت اختراعات دانش‌آموزی

دبیر علمی سومین جشنواره علمی دانش‌آموزی ابن سینا از ایجاد واحد ثبت اختراعات دانش‌آموزی خبر داد و اظهار داشت: در این واحد به دانش‌آموزان برای ثبت اختراعات و اعزام به مسابقات مشاوره می‌دهیم.

به گزارش کودک پرس ، مهدی رشیدی جهان دبیر علمی سومین جشنواره علمی دانش آموزی ابن سینا اظهار داشت: این جشنواره مبتنی بر آموزش است و در جهت عدالت آموزشی حدود 200 ساعت فیلم آموزشی، مکتوبات و تولیدات صوتی را ایجاد کردیم تا علاوه بر اینکه دانش آموزان در جشنواره شرکت می‌کنند، بتوانند از آموزش هم بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه برگزیدگان این جشنواره به مسابقات بین المللی اعزام می شوند، ادامه داد: امسال 300  پروژه اختراعی و در بخش سمینارهای علمی حدود 1000 طرح به جشنواره ارسال شد.

 

رشیدی جهان با اشاره به اینکه 5200 دانش آموز از 31 استان کشور در 9 محور در این جشنواره شرکت کردند، افزود: حدود 65 درصد دانش آموزان شرکت کننده دختر و حدود 35 درصد پسر بودند؛ همچنین 80 درصد دانش آموزان شرکت کننده در بخش متوسطه اول و دوم و 20 درصد در بخش ابتدایی هستند.

وی در خصوص کیفیت آثار گفت: کیفیت آثار بسیار فراتر از سال های گذشته است و نشان می دهد که آموزش‌ها کمک کرده است که دانش آموزان بتوانند پروژه های شان را تکمیل تر کنند.

 

دبیر علمی سومین جشنواره علمی دانش آموزی ابن سینا از ایجاد واحد ثبت اختراعات دانش آموزی خبر داد و اظهار داشت: در این واحد به دانش آموزان برای ثبت اختراعات و اعزام به مسابقات مشاوره می دهیم.

 

وی در خصوص بخش فیلم کوتاه نیز گفت: 200 فیلم کوتاه زیر 5 دقیقه از 20 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 20 فیلم از نگاه تماشاگران جایزه می گیرد و 54 عنوان جایزه برتر اهدا می شود.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار