موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
153444
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

مساجد می‌تواند پایگاه مناسبی برای فرهنگ کتابخوانی در جامعه شود

علیرضا قزوه، مسول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه باید از مهدکودک‌ها آغاز کنیم، گفت: در این عرصه ظرفیت‌های مساجد نیز می‌تواند در ترویج کتابخوانی موثر و راهگشا باشد.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا قزوه که در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور داشت گفت: برای پیشرفت فرهنگ کتابخوانی نیازمند زیر ساخت های فرهنگی در این عرصه هستیم که از نهاد خانواده آغاز می شود.

 وی افزود: پدر و مادر به عنوان نخستین مربیان کودک می تواند غدغه کتابخوانی را به کودکان آموزش دهند اما در کنار خانواده  مربیان مهد کودک نیز نقشی موثر در این زمینه دارند و می توانند در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی نقش مکمل را بر عهده بگیرند. مثلا به یک کودک 5 و 6 ساله باید متناسب سن اودر مهد کودک حدود 5  و یا 6 کتاب آموزشی شناسانده شود و البته در این زمینه باید همه سلیقه ها در نظر گرفته شود و نگاه تک محوری نداشته باشیم.

 وی درباره نقش های نهادهایی مانند مساجد در این زمینه اضافه کرد: مساجد کشور ظرفیت بزرگی دارند که می توان از ظرفیت حیاتی در فرهنگ سازی های کلان بهره گرفت و از آن به عنوان یکی ازپایگاه های جدی در این زمینه استفاده لازم را انجام داد.

 وی در ادامه عنوان کرد: ظرفیت های دیگری مانند نهاد کانون پرورش فکری کودک و نوجوان می تواند در این عرصه راهگشا باشد.اما همه اینها نیازمند برنامه ریزی اساسی و طولانی مدتع در حوزه فرهنگی است.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار