موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
153108
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
برای نخستین‌ بار در کشور؛

معرفی کم سن‌وسال‌ترین خادم مسجد در تهران

از کم سن‌وسال‌ترین خادم مسجد کشور برای نخستین بار در تهران تجلیل شود.

به گزارش کودک پرس ، همزمان با شب میلاد امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) نوجوان ترین خادم مسجد لباس خادمی برتن کرد.

براین اساس مسجد چهارده معصوم(علیهم‌السلام) طی یک ابداع، اقدام به معرفی خادمی کردند که تنها ۱۳سال سن دارد و این اتفاق برای اولین بار در کشور رخ می دهد.

در این خصوص حجت‌الاسلام والمسلمین مالک – امام جماعت مسجد و معاون فرهنگی باشگاه استقلال- گفت: در حدود یک ماه گذشته این طرح به ذهن بنده رسید که علاوه بر حرمین شریف که خادم افتخاری دارند برای مسجد هم می‌توان خادم انتخاب کرد، از آنجایی که ما همیشه خادم افتخاری برای حرم امام رضا(علیه‌السلام) و حرم حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) داشته ایم به این طرح فکر کردیم.

 

وی ادامه داد: خادمین مساجد ما همیشه از میان افراد میانسال و حتی بالاتر انتخاب می‌شوند از این رو ما در این طرح سعی کردیم به سراغ قشر جوان برویم، از این رو ما به سراغ انتخاب نوجوانی از مسجد خودمان رفتیم که همیشه در مسجد در کمک کردن به نمازگزاران و خود مسجد دست از پا نمی‌شناخت.

معاون فرهنگی باشگاه استقلال در خصوص نوجوان منتخب به مقام خادمی گفت: ایشان جواد راستگو با 13 سال سن هستند و دلیل انتخاب ما از میان سایر نوجوانان این بود که ایشان علاوه بر فعالیت در جبهه درس همیشه در مسجد حضور فعال و مفیدی را دارند.

 

مالک در مورد فعالیت این خادم نوجوان یادآور شد: ایشان از امروز وظیفه دارند از زمان یک ساعت پیش از اذان تا یک ساعت بعد از نماز در مسجد حضور پیدا کنند و مردم را به سوی شبستان‌های مسجد، سرویس‌های بهداشتی، درمانگاه و حتی سالن همایش هدایت کنند، همچنین در صورت نیاز باید به سایر خدام نیز کمک کنند.

وی در مورد شرایط مسجد چهارده معصوم(علیهم‌السلام) و زمان تکمیل شدن آن نیز اظهار کرد: این مسجد توسط افراد خیر ساخته شده و هیچ ارگان یا دستگاهی تا به امروز به ما کمک نکردند، حتی سازمان‌هایی مثل اوقاف و امورخیریه منتظر سودهی در این خصوص هستند تا وارد کار شوند.

 

معاون فرهنگی باشگاه استقلال بیان داشت: این مسجد در حدود 4000 متر مربع مساحت دارد و علاوه بر شبستان اصلی، سالن همایش، درمانگاه و بنای ۷۵۰متری برای بانوان می باشد.

وی در خصوص وضعیت هزینه‌های جاری مساجد نیز گفت: متاسفانه قبض آب، برق، گاز و سایر موارد در خصوص این‌مسجد صادر می‌شود و وقتی هم ما به سازمان‌های مربوطه مراجعه می‌کنیم و اعلام‌ می‌داریم که این قبض‌ها برای مسجد است کسی توجهی نمی‌کند.

در پایان این مراسم مداح اهل بیت نیز دقایقی به مدح اهل بیت(علیهم‌السلام) و امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) پرداخت.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار