موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
15289
۱۸ دی ۱۳۹۵

غربالگری بیش از ۱۱ هزار کودک سیستانی

کمیته امداد استان دارای 27 اداره شامل شش مجتمع فرهنگی و تربیتی، یک اداره‌کل و یک کانون است و تلاش‌های گسترده‌ای برای ارائه خدمات مطلوب به گروه هدف که مددجویان و نیازمندان بوده را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش کودک پرس، مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۱۱ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه در سیستان و بلوچستان به همت کمیته امداد آماده غربالگری در مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه‌ها هستند.

رضا شهرکی عصر امروز در نشست تخصصی شورای مدیران کمیته امداد سیستان و بلوچستان در زاهدان، اظهار داشت: کمیته امداد استان دارای 27 اداره شامل شش مجتمع فرهنگی و تربیتی، یک اداره‌کل و یک کانون است و تلاش‌های گسترده‌ای برای ارائه خدمات مطلوب به گروه هدف که مددجویان و نیازمندان بوده را در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه خدمت در این استان به دلیل ویژگی‌ها و شرایط خاص آن در مقایسه با سایر استان‌های کشور متفاوت است، افزود: این استان از منطقه سیستان و منطقه بلوچستان تشکیل شده که از لحاظ طبیعی کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند و البته شباهت‌هایی نیز حاکم دارند به طور مثال سیستان از قدمت بسیار و بلوچستان از آثار تاریخی و صنایع چندین هزار ساله برخوردار است.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان بالاترین جمعیت نیازمند را دارد و طبق بررسی‌های انجام شده از مجموع 10 دهک جامعه 7 دهک در فقر بیشتری قرار دارند.

شهرکی افزود: در چنین وضعیتی کمیته امداد که متولی اصلی امر خدمات‌دهی است در طول سال‌های گذشته برنامه‌های مختلفی را به صورت زمان‌بندی و برنامه‌ریزی شده در اولویت کار خود قرار داده تا بتواند خدمات شایسته این نهاد را به نحو مطلوب‌تر در اختیار خانواده‌ها قرار دهد.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امروز کمبود مواد مغذی و گرسنگی پنهان در سطح استان مشهود است، تصریح کرد: این نهاد نقش موثری جهت کمک به حل این معضل در طول سال‌های گذشته و اکنون به عهده دارد، به طوری که رفع معضل سوء‌تغذیه، لاغری و کوتاه قدی کودکان زیر پنج سال در سیستان و بلوچستان با توجه به اهمیت موضوع در قالب یک برنامه جامع و بلندمدت برنامه‌ریزی شده است.

وی اظهار داشت: اجرای این طرح با هدف پیشگیری، کشف و مداخله به هنگام ناشی از تغذیه نامناسب در گروه هدف در طول سال آغاز شده و با توجه به پراکندگی روستاهای استان و شرایط جوی، برنامه تا پایان سال جاری ادامه دارد.

شهرکی گفت: بیش از 11 هزار کودک مبتلا به سوء‌تغذیه آماده غربالگری در مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه‌های سطح استان وجود دارند و مناطق روستایی استان نیز زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان بیان کرد: در 9 ماه سال جاری بیش از  41 میلیارد و 140 میلیون ریال برای رفع سوء تغذیه کودکان زیرپوشش این طرح در استان هزینه شده است.

وی افزود: در این راستا با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در مورد نحوه شناسایی این کودکان اقدام شده و پس از تشکیل پرونده بیماران مبتلا به سوء تغذیه و مساعدت برای اهدای سبد غذایی، ارائه آموزش سلامت مددجویان و غربالگری مددجویان انجام می‌شود تا به نوعی با فقر و سوء تغذیه در بیماران مقابله شود.

 

 

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار