موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
15273
۱۸ دی ۱۳۹۵

تقویت زیربنای شخصیت کودک با آموزه های دینی

وی با بیان اینکه شخصیت انسان بر اساس آموزش های دوران کودکی شکل می گیرد افزود: باید کودک را از سنین پائین با آسیب های موجود در جامعه آشنا کرده و مهارت نه گفتن را در افراد تقویت کنیم.

به گزارش کودک پرس،حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان امروز(۱۸ دی) در نشست مشترک با محوریت دهه فجر با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در دبیرخانه کانون های مساجد استان با تاکید بر آموزه های دینی در پرورش کودکان و نوجوانان اظهار کرد: باید زیربنای شخصیت کودک را با آموزه های دینی و اسلامی تقویت کنیم تا در بزرگسالی کمتر دچار آسیب شود.

 

وی با بیان اینکه شخصیت انسان بر اساس آموزش های دوران کودکی شکل می گیرد افزود: باید کودک را از سنین پائین با آسیب های موجود در جامعه آشنا کرده و مهارت نه گفتن را در افراد تقویت کنیم.

 

علی پورحسن، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه آموزش ها باید از دوران کودکی آغاز تا در افراد نهادینه شود گفت: آموزش های دوران کودکی پایدار و ماندگار هستند.

 

وی با اشاره به هجمه فرهنگی دشمن به خانواده، توجه به خانواده را امری مهم دانست و تصریح کرد: وقتی خانواده از هم پاشیده شود جامعه هم از هم پاشیده خواهد شد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان تاکید کرد: برای حفظ و تداوم انقلاب باید از خانواده آغاز کرده و در جهت تحکیم بنیان آن تلاش کنیم.

 

وی با بیان اینکه باید از دو مقوله روان شناسی و دینی به آموزش خانواده بپردازیم افزود: نباید نگاه تک بعدی داشت و تلاش کرد با زبان کودکانه مفاهیم دینی را که اصلی مهم در تحکیم بنیان خانواده است به کودکان انتقال دهیم.

 

در ادامه این جلسه در خصوص برگزاری برنامه های مشترک جهت گرامیداشت دهه فجر بحث و تبادل نظر شد.

 

 

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار