152629
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

هفتمین جشنواره “نوجوان سالم” در اصفهان برگزار شد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هفتمین جشنواره نوجوان سالم با موضوع شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پر خطر در اصفهان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، عبدالرضا رئیسی در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره نوجوان سالم که در مرکز فرهنگی خانه معلم برگزارشد با اشاره به اینکه انسان از بدو تولد چالش‌های مختلفی دارد، اظهار داشت: در سال‌های اولیه این چالش‌ها فیزیولوژیکی است، اما هر چه بزرگتر می‌شود نوع چالش‌ها تغییر می‌کند. در سن جوانی و نوجوانی به برخی از این چالش‌ها آسیب های اجتماعی گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه بهترین راه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مهارت آموزی و آموزش‌ برخورد با مشکلات به دانش آموزان است، افزود: این نوع چالش‌ها می‌تواند جوان و نوجوان را از مسیر اصلی خودش منحرف کند و به مسیری ببرد که جوان و نوجوان تکامل خودش را طی نکند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه بهترین راه برای عبور از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری است، اظهار داشت: باید به دانش آموزان مهارت‌ها را یاد بدهیم تا آنها بدانند در برخورد با مشکلات چطور باید رفتار کنند.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای مهم برای این موضوع در آموزش و پرورش اجرای فعالیت‌های ترویجی و فرهنگی است که بر اساس تفاهمنامه‌ای که وزارت آموزش و پرورش و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دارند که در آن سعی شده هم دانش آموزان هم والدین و هم سه دوره ابتدایی متوسطه اول و دوم دیده شوند و سال به سال بر تعداد افرادی که تحت پوشش قرار می‌گیرند اضافه شود.

رئیسی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این ستاد شنواره نوجوان سالم است، بیان کرد: این جشنواره سبب گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری در بین کودکان، نوجوانان و جوانان می‌شود و از اهداف آن گسترش نهضت پیشگیری در مدارس، دیدن قابلیت‌های مدارس در پیشگیری و شناسایی الگوهای موفق است که می‌تواند کمک به پیشگیری از آسیب‌ها کند.

وی افزود: موضوعات جشنواره شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پر خطر بر سه محور پیشگیری از گرایش به دخانیات، سو مصرف مواد مخدر و خشونت است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امسال بیش از 14 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که 336 اثر شناسایی و به مقام‌های برتر رسیدند.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار