موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
152623
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
نویسنده و منتقد ادبی بیان کرد؛

در نمایشگاه کتاب به دنبال چه کتابهایی برای کودکان و نوجوانمان باشیم

حمیدرضا شاه‌آبادی نویسنده و منتقد ادبی درباره خرید کتاب برای کودکان و نوجوانان در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نکاتی را متذکر شد.

به گزارش کودک پرس ، حمیدرضا شاه‌آبادی درباره خرید کتاب در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: قطعا برای انتخاب کتاب باید اطلاعات قبلی وجود داشته باشد و به سختی می‌شود بدون هیچ نوع اطلاعات قبلی کتاب خوب انتخاب کرد. به همین دلیل به خانواده‌ها و همچنین کودکان و نوجوانان توصیه می‌کنم که قبل از آمدن به نمایشگاه کتاب با افراد خبره و کتابشناس که تجربه زیادی در این حوزه دارند، مشورت کنند تا بتوانند اطلاعات کلی درباره ناشران خوبی که کتاب‌های با کیفیت تولید می‌کنند، کسب کنند.

 

این نویسنده و منتقد ادبی در ادامه به مخاطبان توصیه کرد: در خرید کتاب باید به علاقه و نیاز خودشان در انتخاب کتاب توجه کنند نه به آنچه که از سوی رسانه‌ها یا شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود. زیرا اگر کتابی انتخاب کنیم که به آن احساس نیاز نداشته باشیم قطعا انگیزه‌ای هم برای مطالعه آن نخواهیم داشت.

خالق «کافه خیابان گوته» افزود:‌ سومین مسئله در خرید کتاب مخصوصا برای کودکان و نوجوانان این است که نباید صرفا به ظواهر کتاب توجه داشته باشند. امروزه برخی ناشران کتاب‌های پرزرق و برق و بی‌کیفیتی را منتشر می‌کنند. براین اساس علی‌رغم اینکه کیفیت ظاهری کتاب باید خوب باشد به محتوای آن هم باید توجه شود.

 

به گفته وی، علاوه بر این توجه به اسم ناشر، اسم نویسنده، تعداد چاپ‌های کتاب، خواندن پشت جلد آن و مطالعه بخشی از متن کتاب نیز می‌تواند به ما کمک کند که متوجه شویم آیا با کتاب باکیفیتی مواجهیم یا نه.

شاه‌آبادی در ادامه سخنانش، به کودکان و نوجوانان خواندن آثار نویسندگانی مانند مهدی رجبی، محمدرضا بایرامی، فرهاد حسن‌زاده، جمشید خانیان، داوود امیریان و آتوسا صالحی را توصیه کرد.

 

حمیدرضا شاه‌آبادی، نویسنده و پژوهشگر در خردادماه سال ۱۳۴۶ در تهران به دنیا آمد. «قبل از باران»، نخستین داستان اوست که در سال ۱۳۶۸ در یک مجله هفتگی چاپ شد. شاه‌آبادی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد تاریخ است. «دایره زنگی»، «دیلماج»، «لالایی برای دختر مرده»، «اعترافات غلامان»، «وقتی مژی گم شد»، «هیچ‌کس جرئتش را ندارد»، «تاریخ آغازین فراماسونری در ایران»، «مقدمه بر ادبیات کودک»، «نهضت مشروطه»، «از آرمان تا واقعیت» و «در فقدان کودکی» از جمله آثار اوست.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار