152566
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی مطرح کرد؛

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان مشهدی در تولید آثار حوزه کودک

مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان مشهدی در تولید آثار حوزه کودک و نوجوان گفت: ما در این شهر، هنرمندان با استعدادی داریم و امیدواریم در شهر مشهد، قطبی را در تولید برنامه‌های کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم.

به گزارش کودک پرس ، محمدعلی چمی‌گو در مراسم پیش‌تولید سریال عروسکی «شهر عسل» که به همت موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، با حضور معاون سیمای خراسان رضوی و جمعی از اصحاب رسانه در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به تاکیدات تولیت معزز آستان قدس رضوی مبنی بر ارائه آثاری ویژه برای کودک و نوجوان، این مجتمع اقدام به فعالیت‌های گسترده‌ای در این زمینه کرده است.

وی ابراز کرد: مجتمع امام خمینی(ره) وابسته به موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی واقع در منطقه محروم خواجه‌ربیع یکی از مراکزی است که همواره برای کودکان دبستانی و مهدکودک‌ها، فعالیت‌های ترکیبی داشته است. اما تا کنون این فعالیت‌ها منجر به اثری تلویزیونی نشده بود.
مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، ادامه داد: با بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان در شهر مشهد در راستای تولید آثار حوزه کودک و نوجوان، مقرر شد از تولیدات تلویزیونی بیشتر بهره‌مند شویم که یکی از این کارها تولید سریال «شهر عسل» است.

وی با بیان اینکه، این سریال علاوه بر شبکه‌های تخصصی کودکان، برای شبکه‌های خراسان و ملی نیز قابل استفاده است ابراز کرد: مجموعه‌های داخل حرم مطهر رضوی، از جمله نمایشگاه کبوترانه نیز می‌توانند از این‌گونه برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

چمی‌گو، به موضوع این سریال عروسکی اشاره کرد و گفت: این نمایش عروسکی دربردارنده داستانی برگرفته از سیره حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(علیه‌السلام) و احادیث ایشان است و با محوریت موضوعی شعار سال 1397 «حمایت از کالای ایرانی» ترکیبی از این موضوعات را تبدیل به داستانی برای کودکان کرده است.
وی خاطرنشان کرد: فاز نخست این سریال در 26 قسمت تولید می‌شود و هر بخش شامل داستان‌های مستقلی است که  مقید به زمان و مکان نیست و می‌تواند در مراحل مختلفی ارائه شود.

مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، با اشاره به فعالیت‌های این موسسه در حوزه نوجوانان، گفت: این موسسه در حوزه نوجوان و سبک زندگی رضوی نیز برنامه‌های مختلفی تولید کرده است. ویژه‌برنامه «سبک زندگی رضوی» یکی از برنامه‌هایی است که ویژه نوجوانان تولید شده است. این برنامه از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری، از شبکه سه پخش خواهد شد و 13 قسمت اولیه آن ضبط شده است.

وی تصریح کرد: برنامه مشاعره که 13 قسمت آن از شبکه آموزش پخش شده است نیز از دیگر برنامه‌های ویژه نوجوانان است که برنامه‌ریزی شده تا 52 قسمت تولید و پخش شود.

چمی‌گو در پایان گفت: امیدواریم به همت هنرمندان و فرهیختگان این شهر بتوانیم در راستای پیشبرد رویکرد جدید آستان قدس رضوی، حضور پر رنگ‌تری در شبکه‌های تلویزیونی داشته باشیم.

 

 

 

منبع: آستان قدس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار