152525
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

انتخاب همسر باید براساس معیارهای اصولی و منطقی صورت گیرد

کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: انتخاب همسر می‌تواند آینده فرد را رقم بزند و جوان می‌بایست براساس معیارهای اصولی و منطقی همسر آینده خود را شناسایی و انتخاب کند.

به گزارش کودک پرس ، تاجماه یزدان‌پناه، کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: انسان در زندگی مرتب با شرایط انتخابی چون محل زندگی، شغل، رشته دانشگاهی و بسیاری دیگر از سمت و سوها رو به رو است که بعضی انتخاب‌ها مهم، با اهمیت و سرنوشت ساز هستند‌‌‌.
وی یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های انسان در طول زندگی خود را انتخاب همسر دانست و عنوان کرد: این تنها انتخابی است که در خلقت در مورد خویشاوندی به ما داده‌اند.

کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اصول و معیارهای انتخاب همسر مناسب، بیان کرد: این انتخاب باید با معیارهای حساب شده و منطقی، شیوه شناسایی صحیح، دقیق و همه جانبه همراه و مبتنی بر عقل، شواهد و تجارب فردی، علمی، تخصصی و واقع بینانه باشد.

یزدان‌پناه اضافه کرد: ترویج ازدواج سالم در جوانان به منظور ارتقای شاخص‌های سلامتی در آنها و لزوم مداخلات هوشمندانه و برنامه محور، ایجاد فضای مثبت در مورد ازدواج و آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان از مهمترین اهداف نشست‌های مشورتی و آموزشی در هفته جوان است.
وی تصریح کرد: افرادی که ازدواج مناسب دارند، دارای طول عمر و رشد اخلاقی و معنوی بیشتر بوده، از سلامت روان بهتر برخوردار و قادر به برقراری ارتباطات اجتماعی مناسب هستند.

کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه ایجاد بستر مناسب، تعهد، مسئولیت پذیری و خانواده گرایی از جمله اثرات مثبت ازدواج است، ابراز کرد: به همین منظور بعد از ازدواج من تبدیل به ما می‌شود، به نحوی که انسان به سرنوشت خانواده بیشتر از سرنوشت خود علاقمند می‌شود.
یزدان‌پناه با اشاره به اینکه سن مادر از شاخص‌های مهم باروری است و قدرت باروری با افزایش سن به ویژه بعد از ۳۵ سال کاهش می‌یابد، افزود: با افزایش سن علاوه بر کاهش باروری، مشکلاتی برای سلامت مادر و جنین ایجاد و توصیه می‌شود، طبق جدول شرایط سنی جوانان به ازدواج روی آورند.

وی یادآور شد: بهترین تصمیم‌گیری زمانی است که دور از احساسات و اضطراب و در کنار تفکر، مشورت، آرامش و در مدت زمانی مناسب، انجام گیرد‌.
کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: اصرار و عجله زیاد طرف مقابل یا خانواده‌ها نباید مانع از تحقیق، تفکر و ارزیابی شود.

یزدان‌پناه بیان کرد: سخت‌گیری بیش از حد والدین می‌تواند باعث تاخیر در ازدواج جوانان و در نهایت موجب تبعات زیادی برای فرد شود.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار