152502
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛

تدوین آیین‌نامه ویژه راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور

محمدرضا بادامچی عضو کمیسیون اجتماعی راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور را تدوین آیین‌نامه ویژه برای این موضوع دانست.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا بادامچی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش آمارهای کودک آزاری در کشور گفت: ما در این بحث خلأ قانونی نداریم ولی چون مدیریت این موضوع از طرف چند دستگاه مورد پیگیری قرار می گیرد لذا متولی خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به بندهایی از برنامه ششم توسعه برای حمایت از کودکان اظهار داشت: لایحه حمایت از کودکان هم اینک از طرف دولت به مجلس ارایه شده است و باید پس از بررسی های لازم در صحن مورد بررسی قرار گیرد.

بادامچی تصریح کرد: بحث آسیب های اجتماعی و تدوین آیین نامه ای در این زمینه موضوعی است که ما از دستگاه های متولی آن را خواسته ایم و قرار است این آیین نامه تدوین و ارایه شود.

 

وی در مورد اینکه چرا حمایت از کودکانی که مورد اذیت و آزار والدین قرار می گیرند از طرف نهادهای حمایتی انجام نمی شود، گفت: این موضوع پیچیدگی های خاص خودش را دارد و تعدد دستگاه های تصمیم گیری در این زمینه کار را با مشکل مواجهه می کند که البته ما تلاش می کنیم در تدوین این آیین نامه ها این تعدد را کم کنیم تا بهزیستی بتواند مدیریت بهتری را در این موضوع داشته باشد.

 

این عضو کمیسیون اجتماعی در مورد مهمترین علت این کودک آزاری ها گفت: بیشتر این مسایل ریشه فقر و ناآگاهی دارد، متاسفانه فقر فرهنگ و خانواده را نابود می کند در واقع با خدشه دار کردن عمق اعتقادات افراد آنها را نسبت به عزیزترین افراد زندگی شان بی تفاوت می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: قطعا باید مشکلات معیشتی مردم حل شود و حاکمیت باید در این زمینه یعنی حل مشکلات معیشتی و اشتغال در جامعه گام های اساسی بردارد.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار