152486
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
مدیرکل بهزیستی استان گلستان خبر داد؛

مراکز توسعه محلی در گلستان ایجاد شد/ هدایت ۸۰ کودک بازمانده از تحصیل به مدرسه مهربانی

مدیرکل بهزیستی استان گلستان از ایجاد مراکز توسعه محلی در شهرهای مختلف این استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، ابراهیم غفاری در جلسه بازآفرینی شهری استان گلستان اظهار کرد: مرکز توسعه محلی در پنج نقطه گرگان و سه نقطه از شهرستان گنبدکاووس ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: سیاست ما در این نوع مراکز شناسایی و انتخاب محلات بوده است استفاده از ظرفیت غیردولتی را در دستور کار داریم معتمدان محله را شناسایی کرده‌ایم و توسط آنها کمیته هیئت اجرایی را تشکیل دادیم و یک موسسه مردم نهاد ثبت کردیم بدون اینکه منابعی از ما بخواهند به عنوان موسسه غیردولتی ثبت شدند و در مراکز توسعه محلی حضور فعال دارند.

 

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با اشاره به تدوین طرح نقشه محله افزود: منابع موجود را شناسایی کردیم، دوره‌های آموزشی برای هیئت‌های اجرایی گذاشتیم نیازسنجی، اولویت‌بندی و مداخلات لازم در این زمینه صورت گرفت سال گذشته بسته خدمتی برای آن مناطق در نظر گرفته شد.

غفاری بیان کرد: اوزینه را سال گذشته در دستور کار قرار دادیم ان.جی.او مرکز توسعه محلی در آنجا ثبت شده و خودشان می‌توانند کار را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اقدامات بهزیستی در قزاق محله نومل اظهار کرد: زمانی که ما ورود کردیم جمعیت قزاق محله  یک هزار و 422 نفر بود اما این جمعیت در حال حاضر به 2 هزار و 900 نفر رسیده است، 80 کودک بازمانده از تحصیل در آنجا داشتیم که این تعداد اکنون در مدرسه مهربانی شهرستان گرگان تحصیل می‌کنند.

 

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با اشاره به اینکه مهمترین آسیب در قزاق‌محله بحث اعتیاد است، گفت: 81 درصد جمعیت آن منطقه اعتیاد دارند مرکز بی آی سی در آنجا ایجاد کردیم و در اوزینه شیکر راه‌اندازی شده است.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار