موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
15248
۱۸ دی ۱۳۹۵

وزیر، هزینه چشمان ستایش را بر عهده گرفت

ستایش سلیمی نخستین فرزند خانواده ای در روستای آخکند شهرستان دیواندره کردستان است و به دلیل نارسایی مادرزادی، چشمان وی در 6 سال از عمرش اجازه نداده طبیعت زیبای روستایی که در آن زندگی می کند را ببیند.

به گزارش کودک پرس، ستایش سلیمی نخستین فرزند خانواده ای در روستای آخکند شهرستان دیواندره کردستان است و به دلیل نارسایی مادرزادی، چشمان وی در 6 سال از عمرش اجازه نداده طبیعت زیبای روستایی که در آن زندگی می کند را ببیند.
ستایش سال 1390 وقتی 2 ماهه بود برای نخستین بار در بیمارستان فارابی تهران مورد عمل جراحی قرار گرفت اما این عمل پزشکی برای درمان این کودک خردسال کافی نبود و اکنون نیازمند درمان و مداوای بیشتر است.
ستایش هشتم آذرسال جاری هنگام بازدید سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران از حوزه انتخابیه خود به وی معرفی شد و این نماینده همان روز وعده ادامه مراحل درمان با کمک سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را داد.
پس از این امیدواری برای درمان در دل ستایش جوانه زد و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 11 دی سال جاری چشمان ستایش را معاینه کرد و شخصا هزینه عمل جراحی وی را هم پذیرفت.
پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این معاینه کلیپی را منتشر کرده که قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هنگام معاینه ستایش، با اشاره به اینکه پیوند قرینه فلت برای این کودک هم اکنون زود است افزود: چشمان ستایش آب مروارید دارد ابتدا عمل مربوط به این مساله انجام می شود.
این دختر 6 ساله هم در کلیپی دلیل خود برای حضور نیافتن در کلاس های پیش دبستانی را مورد تمسخر قرار گرفتن توسط همکلاس هایش عنوان می کند، اما دیدار خانواده ستایش با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مساعدت وی برای درمان چشمانش باعث شد امید تازه ای در دل ستایش جوانه بزند.
حیران سلیمی یکی از اعضای خانواده ستایش گفت: چشمان ستایش 10 روز آینده در بیمارستان فوق تخصصی نور تهران مورد عمل جراحی قرار می گیرد که این مساله باعث خوشحالی آشنایان، خانواده ما و اهالی روستای آخ کند شده که این افراد برای شریک شدن در این شادمانی و بهتر شدن چشمان برادر زاده ام، نذر و مولودی می دهند.
وی افزود: این همراهی و قول وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برای عمل چشمان ستایش برای خانواده ما که توان پرداخت هزینه چنین عملی را نداریم بسیار مهم و ارزشمند است.
به گفته وی، هر چند مواردی از کم بینایی در خانواده ستایش ارثی است اما این مورد حاد نیست و هلیا خواهر کوچکتر وی هیچ مشکلی از این لحاظ ندارد.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران نیز در این ارتباط با اشاره به اینکه معاینات اولیه از چشمان ‘ستایش’ اصلاح دید این کودک خردسال را نوید می‌دهد، گفت: اقدامات اولیه پزشکی در ارتباط با بیماری چشمی ‘ستایش’ آغاز شده است.
سید مهدی فرشادان افزود: در روزهای آینده و پس از طی مراحل تشخیصی مرتبط، دوباره عمل جراحی چشمان این دختر خردسال دیواندره‌ای به وسیله وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود.
وی با قدردانی از احساسات پاک و انسان دوستانه مردم ایران و به خصوص اهالی مهربان استان کردستان که در روزهای گذشته پیگیر روند درمان ستایش بودند، گفت: تمامی هزینه‌های جراحی و بهبود چشمان این دختر خردسال در کلینیک فوق تخصصی و توسط شخص وزیر پرداخت می شود.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بداشتی کردستان نیز در این ارتباط گفت: ستایش از مشکل مادرزادی رنج می برد و طبق اعلام وزیر بهداشت مراحل اولیه درمان این کودک هم اکنون آغاز شده است.
سید محی الدین سجادی افزود: پس از عمل جراحی و زیبایی مداوای وی تا وقتی که عمل مورد نظر انجام شود به صورت مرتب ادامه داده می شود چراکه درمان مورد نظر به علت شرایط سنی ستایش برایش خطرآفرین است.
ستایش سلیمی متولد 1 تیر 1390 است.
روستای آخکند با جمعیت حدود 500 نفر در قالب بیش از 100 خانوار از توابع بخش مرکزی شهرستان دیواندره در استان کردستان است.
جمعیت این شهرستان بر طبق سرشماری سال ۱۳۹۰، برابر با ۸۱،۹۶۳ نفر بوده‌است.

 

 

منبع: ذاکرنیوز

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار