152468
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
بازوند مطرح کرد:

لرستان؛ رتبه اول کودک‌آزاری در کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان لرستان در بحث کودک آزاری، رتبه اول کشور را دارد، کمااینکه در ارزیابی آمار کودک‌آزاری شاخص‌های روحی، روانی، جسمی و اقتصادی مدنظر است.

به گزارش کودک پرس ، نصرالله بازوند، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در بیست‌ونهمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید لرستان، گفت: در اطلس اجتماعی استان لرستان در برخی شاخص‌ها و آمارها تکان دهنده است.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری با تدبیر وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی طی جلسه‌ای با حضور مجمع نمایندگان استان‌ها در مجلس شورای اسلامی اطلس آسیب‌های اجتماعی هر استان مورد آنالیز قرار می‌گیرد.
بازوند گفت: سن بیکاری بین ۱۵ تا ۳۰ سال با عنوان سن بحران بیکاری شناخته می‌شود، در حالی‌که متوسط نرخ بیکاری کشور ۱۲ درصد است اما این رقم در لرستان به ۳۶ درصد رسیده است.

 

۱۰ درصد مردم تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: استان لرستان در بحث کودک آزاری، رتبه اول کشور را دارد، کمااینکه در ارزیابی آمار کودک‌آزاری شاخص‌های روحی، روانی، جسمی و اقتصادی مدنظر است.
وی با بیان این‌که در آمار اعتیاد، رتبه پنجم کشور مختص به لرستان است، اضافه کرد: در بحث نهادهای حمایتی که به‌طور میانگین ۳ تا ۵ درصد تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، ۱۰ درصد مردم ما تحت پوشش این نهادها قرار دارند.
بازوند خاطرنشان کرد: طبق آمارهای مرکز آمار ایران، نرخ مشارکت در کشور رو به بالا می‌رود اما در استان نرخ مشارکت در استان پایین آمده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص فلسفه نام‌گذاری روز کارگر ادامه داد: هفته کارگر و روز جهانی کارگر است در زمانی نه چندان دور وقتی کارگران مورد بی‌حرمتی قرار گرفتند و تعدادی از کارگران از بین رفت و آن روز با عنوان روز جهانی کارگر نام‌گذاری شد.
وی هفته کارگر را فرصتی برای تبیبن مفاهیم کار و کارگر ذکر کرد و ادامه داد: کارگران ستون فقرات اقتصاد هستند و اگر رهبری حمایت از کالای ایرانی را اعلام می‌کند باید به عنوان یک سیاست در بخش تولید کار کنیم.

بازوند افزود: ما نمی‌توانیم با تولید بی‌کیفیت در بازار دنیا رقابت کنیم، برخی کالاها مانند زعفران، سیمان و لاستیک ما برتر جهانی داریم زیرا کیفیت محصولات بالاست.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: ۴۰ درصد فرار مالیاتی داریم‌ در تامین اجتماعی و عوارض‌های متعددی که برای کارفرمایان ایجاد می‌شود با مشکلاتی مواجه هستیم که این امر خود باعث افزایش هزینه تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: کارگران و کارفرمایان ما اعتقادات مذهبی دارند و می‌توانند تولید با کیفیت داشته باشند اما گاهی مشکلات اداری مانع پیشرفت می‌شود.

 

هفته کارگر و تبیین راهکارهای حمایت از کالای ایرانی

بازوند فرصتی برای شناخت استعدادها و راهکارهای حمایت از کالای ایرانی برشمرد و خاطرنشان کرد: شورای توسعه استان با بکارگیری خرد‌جمعی و استفاده نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزرا، موجب توسعه می شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آمار یک درصدی صادرات لرستان اشاره و افزود: این در حالی‌است که لرستان دو درصد جمعیت کشور را دارد، کمااینکه در بحث اشتغال، دولت تسهیلات خوبی برای اشتغال گذاشته که نهایت بهره‌برداری از آن‌ها صورت گیرد.
وی به شناسایی ۶۳۰ هزار رسته در کشور اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۱۵ هزار رسته متعلق به استان است.

بازوند گفت: مبارزه با رانت و فساد، حمایت از تولید داخلی، توسعه سیاست‌های تشویقی، سیاست ایجاد شغل جدید و پرداخت حق بیمه توسط دولت می‌تواند به افزایش اشتغال و کاهش بیکاری در سطح استان لرستان منتهی شود‌.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ایجاد باشگاه سوارکاری و تیراندازی در شهرستان بروجرد اشاره کرد و گفت: درصورتی که زمینی در اطراف خرم‌آباد موجود باشد، باشگاه تیراندازی و سوارکاری در مرکز استان احداث می‌شود.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار