152421
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
مدیر تالار هنر اصفهان:

جشنواره نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان آغاز می‌شود

مدیر تالار هنراصفهان از آغاز جشنواره نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان و رونمایی از کتاب «تاریخ تئاتر اصفهان» با حضور پرویز ممنون خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا رهبری با بیان اینکه تئاتر اصفهان تاریخی بسیار غنی دارد، اظهار داشت: به همت تالار هنر اصفهان امروز کتاب «تاریخ تئاتر اصفهان» نوشته پرویز ممنون با حضور نویسنده رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان نیز از امروز کار خود را آغاز می‌کند، ابراز داشت: فعالیت این جشنواره تا آذرماه ادامه دارد و امروز پوستر آن رونمایی می‌شود.

مدیر تالار هنراصفهان با اشاره به اینکه مجموعه تاریخ شفاهی تاریخ تئاتر اصفهان نیز امروز رونمایی می‌شود، بیان داشت: این مجموعه شامل مصاحبه با ۳۵ نفر از پیشکسوتان تئاتر اصفهان است.

وی اضافه کرد: همچنین نمایشگاه عکس تئاتر با نام «صحنه در قاب» که مربوط به نمایش‌های سه سال گذشته اصفهان است در کتابخانه مرکزی اصفهان رونمایی می‌شود که عکس‌هایی از مجید حجتی است.

 

اجرای نمایش‌های خیابانی و صحنه‌ای در هفته فرهنگی اصفهان

رهبری در مورد اجرای برنامه‌های نمایشی در هفته فرهنگی اصفهان اظهار داشت: دو دسته تئاتر خیابانی در هفته فرهنگی اصفهان در حال اجرا است که علاوه بر نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، در فضاهای تاریخی شهر اصفهان از جمله مقابل موزه هنرهای معاصر در خیابان استانداری، راه شاهی، مقابل سردر بازار قیصریه، مقابل عمارت عالی‌قاپو، میدان امام علی (علیه‌السلام)، گذر فرهنگی چهارباغ و مقابل برج ساعت شهرداری مرکزی اصفهان به نمایش درآمده است.

وی افزود: این نمایش‌ها که صبح‌ها و بعدازظهرها اجرا می‌شود، به موضوعات تاریخی می‌پردازد و تلاش دارد حس تعلق به شهر اصفهان را در تماشاگران برانگیخته و افزایش دهد.

رهبری ادامه داد: همچنین نمایش صحنه‌ای «دل مشنگ» در ادامه کمدی انتقادی اصفهان به کارگردانی مهدی شهداد از ۸ اردیبهشت ماه ساعت ۲۰ در تالار سوره واقع در خیابان آمادگاه به روی صحنه می‌رود.

وی افزود: نمایش کمدی «چلمن خان» نیز از سوم اردیبهشت ماه در سالن آمفی تئاتر اداره راه و شهرسازی استان اصفهان به روی صحنه رفته است که اجرای آن تا ابتدای ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

 

مدیر تالار هنراصفهان اظهار داشت: تالار هنر در برگزاری رخداد روایت اصفهان نیز مشارکت دارد که در واقع داستان‌خوانی در فضاهای تاریخی با موضوع شهر اصفهان است که برنامه روایت داستان دلاوران عالی‌قاپو ساعت ۱۷ روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه مقابل کاخ عالی‌قاپو برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: نمایش‌های خیابانی در این دوره از هفته فرهنگی اصفهان کاملاً بر اساس موضوعات تاریخی مکان اجرا و کاملاً محیطی طراحی شده است که برای مثال نمایشی که در ورودی بازار قیصریه اجرا می‌شود، مربوط به داستان نقاشی سردر بازار قیصریه است که با برنامه‌های اجرا شده در ادوار گذشته هفته فرهنگی اصفهان تفاوت آشکاری دارد.

رهبری تاکید کرد: امیدوارم این تعداد بالای برنامه‌های نمایشی که به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان تدارک دیده شده است بتواند به افزایش نشاط فرهنگی شهر اصفهان کمک کند.

 

گفتنی است آیین رونمایی از کتاب «تاریخ تئاتر اصفهان» نوشته پرویز ممنون به همراه با حضور نویسنده کتاب و جمعی از دوست‌داران هنر امروز از ساعت ۱۷ در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار می‌شود.

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار