موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
15235
۱۷ دی ۱۳۹۵

ترانه ایران کیست؟

یکشنبه هفته گذشته دوازدهم دی ماه بود که خبری مبنی بر کودک رها شده در شهر مبارکه در شبکه های اجتماعی انتشار یافت.

به گزارش کودک پرس، برنامه « زنده رود » شبکه اصفهان در اقدامی تحسین برانگیز در برنامه این هفته خود نوزاد رها شده در شهر مبارکه را مهمان برنامه خود کرد تا شاید از این طریق مادر نوزاد را از تصمیم عجولانه خود منصرف کرده و کودک را به دامان خانواده بازگرداند.

 

ماجرا از کجا آغاز شد؟

 

یکشنبه هفته گذشته دوازدهم دی ماه بود که خبری مبنی بر کودک رها شده در شهر مبارکه در شبکه های اجتماعی انتشار یافت. در این خبر تصویری از کودکی 2 روزه همراه با دستنوشته مادر نوزاد خبر از وقوع رفتاری غیراخلاقی و آسیبی بزرگ به نام « کودکان سرراهی» می داد که همین امر سبب شد تا مردم بیش از پیش به انتشار این خبر پرداخته و در حداقل زمان به عنوان خبری با سرعت انتشار بالا در سرتاسر کشور مطرح شود.

 

متن نامه مادر از چه قرار بود؟

 

در متن دستنوشته مادر این نوزاد آمده بود: بنام خدا. با سلام. اگر می تونید از این بچه مراقبت کنید و یا اینکه بدین به یکی که بچه نداره فقط تورو خدا مراقبش باشید. امروز دو روزشه . یکشنبه 12/10/95. واکسنشم زده شده. جون بچه تون از بچه ام مراقبت کنید. از طرف مامان بدبخت.

 

خردسال ترین مهمان برنامه زنده رود

 

امروز در برنامه زنده رود این نوزاد بغل گرفته شده توسط دکتر سعید صادقی مدیرکل بهزیستی استان به صحنه برنامه آمد و به عنوان خردسال ترین مهمان برنامه زنده رود بخشی از برنامه را به خود اختصاص داد. در این برنامه دکتر صادقی تاکید کرد: جلب مشارکت های مردمی برای تامین هزینه های نوزادان رها شده می تواند کمک بزرگی به سازمان بهزیستی باشد و خیرین می توانند مشارکت های خود را از طریق تماس با شماره تلفن 36412588 اعلام نمایند. او گفت: در سرتاسر کشور ما هموطنانی که احساس پدرانه و مادرانه نسبت به اینگونه نوزادان رها شده دارند بسیار زیاد است قطعا همدلی آن ها زمینه ساز کمک برای تامین هزینه این نوزادان و ایجاد شرایط لازم برای آینده این نوزادان و کودکان است.

 

رضا صادقی: « دخترم ایران »/ بهزیستی : « ترانه »/ فیتیله ای ها: « ترانه ایران»

 

عموهای فیتیله ای (محمد مسلمی و حمید گلی و علی فروتن) که دیگر مهمانان حاضر در برنامه زنده رود بودند در هنگام مواجه شدن با این کودک هرکدام به نوبه خود به صحبت با مادر این کودک از طریق دوربین برنامه پرداختند. علی فروتن خطاب به مادر این نوزاد گفت: در واقع هیچ کجا امن تر از آغوش شما برای این نوزاد نیست و به هیچ وجه شما مادر بدبخت این نوزاد نیستید. شما فردی خوشبخت هستید که به درجه مادری رسیده اید و اگر مشکلات مالی دلیل این رفتار شما بوده همه ما آمادگی داریم که در این راه مشکلات را برای شما هموار کنیم. رضا صادقی خواننده مطرح موسیقیایی کشور که مدتی پیش در صفحه اینستاگرامی خود در پیامی تمامی هزینه این کودک را تا پایان عمر متقبل شده بود در ارتباط تلفنی با مجری این برنامه اعلام کرد: این دختر ، فرزند من است و من نام او را « دخترم ایران » گذاشته ام چون او فرزند همه مردم ایران است و ما همه به او حس پدری و مادری داریم. مدیرکل بهزیستی اعلام کرد که این کودک در آن سازمان نام « ترانه » را به خود گرفته است و در نهایت  این کودک « ترانه ایران » محصول مشترک نامگذاری رضا صادقی و سازمان بهزیستی نام گرفت.

 

ابتدای امسال تابحال،  42 نوزاد سرراهی در اصفهان

 

در تکمیل این گزارش خوب است به این نکته نیز اشاره شود که سعید صادقی مدیرکل بهزیستی استان اصفهان مدتی پیش در حاشیه پیدا شدن این نوزاد در شهر مبارکه به خبرگزاری تسنیم گفته بود: « این نوزاد 3 روزه در یکی از خیابان‌های شهرستان مبارکه رها شده بود که مردم او را به دلیل برخی نارسایی‌های ناشی از سرما به بیمارستان منتقل می‌کردند. بعد از انجام عملیات بیمارستانی بر روی این نوزاد 3 روزه و انتقال آن به کلانتری، با حکم دادستانی این نوزاد به‌صورت موقت به یک خانواده تحویل داده شد. با پیگیری‌های صورت گرفته این نوزاد تحویل بهزیستی شده است. از ابتدای سال جاری تاکنون 122 نوزاد تحویل بهزیستی شده که 42 نفر آن‌ها سرراهی و مابقی بد سرپرست بودند. بهزیستی با در نظر گرفتن شرایط تعیین ‌شده از سوی سازمان بهزیستی و با توجه به تقاضای خانواده‌های خواهان فرزند این نوزادان را تحویل متقاضیان می‌دهد.»

 

 

منبع: ایمنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار