موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
152300
۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
مجری برنامه‌های کودک؛

نظر خاله شادونه در مورد جشنواره جیگی جیگی

ملیکا زارعی مجری برنامه‌های کودک که به «خاله شادونه» در بین کودکان معروف شده است، نسبت به برگزاری جشنواره جیگی جیگی نکاتی را برشمرد.

به گزارش کودک پرس ، ملیکا زارعی اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله در تربیت کودک، چگونگی صحبت کردن با وی بوده است و باید در هر سن، بسته به شرایط فکری و سنی کودک به روش خاصی با او حرف زد، اینکه بدانیم چه انتظاری را در چه سنی باید از کودک داشته باشیم، بسیار مهم است و حتی برخی اوقات والدین می‌خواهند کودک انتظاراتی که فراتر از توان کودک است را برایشان برآورده کند که کار درستی نیست.

وی افزود: هر شیوه ارتباطی، در زمان و مرحله خاصی کارکرد مثبت دارد و مشکل اینجا است که وقتی در می‌یابید که چه‌طور باید با فرزندتان صحبت کنید که او بزرگ‌تر شده، متأسفانه شیوهٔ پیشین صحبت شما دیگر نتیجه نمی‌دهد، از این رو، شایسته است، الگوهای گفت‌وگوی والدین با کودکان، متناسب با مراحل رشد و ویژگی‌های شخصیتی آنان تغییر یابد.

 

خاله شادونه با بیان اینکه کودکان علاقه‌مند به مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها هستند، خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری کودکان احساس تسلط و استقلال به آنها می‌دهد، والدین باید به کودک خود توجه کامل داشته باشند، حتی یک رابطه سریع، اما با توجه می‌تواند نیاز کودک را به ارتباط برآورده سازد و والدین باید با استفاده از خیال‌پردازی کودک به آرزوهای او بها دهند.

زارعی با بیان اینکه من دوران کودکی را بهترین دوران زندگی می‌بینم و به‌همین خاطر در فضای کودک وارد شده‌ام، تصریح کرد: از حضورم در مشهد هم بسیار خوشحال هستم، معتقدم که کودکان مشهدی که عطر و بوی امام رضا(علیه‌السلام) را دارند، برایم بسیار دوست داشتنی هستند و تمامی کودکان ایران زمین را همچون فرزند خودم دوست دارم.

 

وی تأکید کرد: کودکان باید با زبان خودشان بزرگ شوند و آموزش ببینند، این کار را می‌توان در قالب نمایش‌ها، بازی‌ها و تئاترهای عروسکی انجام داد، این روزها که نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی جیگی‌ جیگی در مشهد برگزار می‌شود، فرصتی ویژه و مناسب برای حضور در محافل تئاتر کودکان بوده است.

 

خاله شادونه بیان کرد: معتقدم که جیگی جیگی که فردی بسیار بزرگ بود، در عین سادگی به بزرگ‌ترین جایگاه رسید و باید رسیدن به بزرگی و افتخار را در عین سادگی به کودکانمان آموزش دهیم.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار