موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
152271
۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
هفته فرهنگی اصفهان؛

فراخوان مسابقه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان منتشر شد

مدیر تالار هنر اصفهان گفت: فراخوان مسابقه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان اعلام شد.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا رهبری اظهار کرد: از افراد فعال در این عرصه، درخواست کرده‌ایم نمایشنامه‌های خود را در رده‌های سنی خردسال، کودک و نوجوان به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

وی افزود: بخش‌های اصلی این مسابقه، شامل بخش آزاد، ویژه و اقتباس است. موضوع نمایشنامه‌های شرکت داده‌شده در بخش آزاد، به انتخاب خود نویسندگان است و باید بر اساس استانداردهایی باشد که دانشمندان علوم تربیتی، برای رده‌های سنی مختلف مناسب در نظر گرفته‌اند.

رهبری ادامه داد: در بخش ویژه‌ این مسابقه هم نمایشنامه‌هایی که بتوانند حس تعلق کودک به استان اصفهان را تقویت کند، داوری ‌می‌شوند و در بخش اقتباس هم نویسندگان می‌توانند از شاهکارهای ادبی دنیا که مناسب گروه سنی کودک و نوجوان هستند، نمایشنامه‌ اقتباس کنند و برای شرکت در مسابقه بفرستند.

 

وی با تصریح به حمایت از نمایشنامه‌های ارسالی به مسابقه اذعان داشت: خروجی این مسابقه، کتابی است که آثار برگزیده در آن چاپ می‌شود و برای تولید نمایش کودک و نوجوان در اختیار گروه‌های فعال نمایشی اصفهان قرار می‌گیرد.

رهبری ادامه داد: مهلت ارسال آثار به این مسابقه تا پایان مهرماه سال جاری است و این آثار آبان‌ماه داوری‌ می‌شوند. در هفته اول آذرماه هم به مناسبت «روز اصفهان»، مراسم اهدای جوایز برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به علت برگزاری مسابقه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان اذعان کرد: در عرصه کودک و نوجوان، نمایشنامه‌های بسیار محدودی داریم و کسانی که در این عرصه فعال هستند، می‌دانند که متن خوب، جزء مشکلات تئاتر ایران به‌خصوص در اصفهان است.

 

رهبری ادامه داد: اگر ضعفی در تئاترهای نمایشی داریم، به دلیل نبود نمایشنامه‌هایی است که مناسب مخاطب با رده سنی خاص باشد، درحالی‌که در صورت وجود چنین متن‌هایی، ضعف در مطابقت آن‌ها با استانداردهای کیفی پرورش کودک و نوجوان وجود دارد، درنتیجه طبق نیازسنجی جامعه هنری به‌ویژه در اصفهان، دست به برگزاری چنین مسابقه‌ای زدیم.

مدیر تالار هنر اصفهان گفت: امید است با برگزاری این مسابقه، کمکی به ارتقای سطح کمی و کیفی نمایش‌های کودک و نوجوان صورت بگیرد.

 

وی افزود: امیدوارم همه نویسندگان کودک و نوجوان، این فرصت را برای خدمت به کودکان و نوجوانان غنیمت بشمرند و در این مسابقه شرکت کنند. دفترچه‌های مسابقه هم برای مطالعه علاقه‌مندان، در کانال تلگرامی و در محل تالار هنر منتشر خواهد شد.

 

 

 

منبع: ایمنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار