152220
۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

قوانین المپیک نوجوانان مرگ‌آور است/ با فوتسال لجبازی می‌کنند

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال می‌گوید قوانین برگزاری المپیک نوجوانان در رشته فوتسال «مرگ آور» است و مسئولان برگزاری با این رشته لجبازی می‌کنند.

به گزارش کودک پرس، عباس ترابیان با اشاره به اعزام تیم نوجوانان ایران به ایتالیا و برگزاری بازی تدارکاتی با اسلوونی و ایتالیا، گفت: از ابتدا به این تیم اعتماد ویژه ای داشتم. خودباوری و اعتماد به نفس بالایی را در این تیم می بینم. حتی دو، سه بازیکن تیم نوجوانان فراتر از سن و سال خود بازی می کنند و بازیگردان‌های عالی هستند. اگر تجربیات این تیم بالاتر هم برود و بتوانیم بازی های بهتری را تا شروع المپیک هماهنگ کنیم، حرفهای زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

رئیس کمیته فنی و توسعه تاکید کرد: با این حال شرایط سختی را برای فوتسال در المپیک نوجوانان گذاشته اند. تیم ها فقط می توانند ۱۰ بازیکن با خود به آرژانتین ببرند. این قانون برای تیم ها مرگ آور است چون در فوتسال احتمال آسیب دیدگی بالاست و اگر بازیکنان شاخص مصدوم شوند، امکان جایگزین کردن بسیار محدود می شود.
ترابیان ادامه داد: به همین دلیل است که تا الان نتوانسته ایم به درخواست برای بازی دوستانه با تیم المپیک برزیل پاسخ مثبت بدهیم. علی صانعی سرمربی تیم ایران معتقد است اگر بازیکنانش در بازی با برزیل و در آستانه المپیک مصدوم شوند، دیگر امکان جایگزین کردن بازیکنان وجود ندارد. ما در حال از دست دادن این شانس بزرگ برای بازی کردن هستیم و نمی توانیم ریسک کنیم.

وی تاکید کرد: باوجود تلاش کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال برای تغییر قوانین، مسئولان برگزاری المپیک لجبازی می کنند و مسائل فنی ما را نمی فهمند. حتی کمیته المپیک هم تلاش هایی داشته است ولی درخواست ما برای آنها قابل درک نیست. از سوی دیگر چون این اولین بار است که فوتسال ما در المپیک شرکت می کند و جای خالی فوتبال را پر می کند، برایمان مهم است که توانایی و زیبایی فوتسال خود را در دنیا به نمایش بگذاریم.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال به مشکل دیگر قوانین المپیک نوجوانان اشاره کرد و افزود: طبق قوانین، هر کشور فقط می تواند یک تیم فوتسال در المپیک داشته باشد. مثلا اسپانیا که یکی از بهترین تیم های فوتسال جهان است، فقط با تیم بانوان در المپیک شرکت می کند چون قوانین اجازه نمی دهد بیش از یک تیم در المپیک باشد. متاسفانه این محدویت ها را گذاشته اند و شرایط و نیاز واقعی ورزش را در نظر نگرفته اند.
ترابیان در ادامه صحبتهای خود با کودک پرس درباره شرایط تیم مس سونگون نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا گفت: میزبانی این دوره از بازی ها به اندونزی رسیده است. من با آقای کافی سرپرست باشگاه صحبت هایی داشتم و قرار است فردا هم جلسه ای داشته باشیم. باید فرم های مربوط به این مسابقات در زمان مناسب ارسال شود. سرمربی مس هنوز انتخاب نشده و از این بابت نگرانیم.

وی در خصوص تورنمنت چهارجانبه در ایران هم تاکید کرد: اوکراین، بلاروس و ژاپن سه تیمی هستند که قرار است ۳۱ شهریور الی ۴ مهرماه به ایران بیایند. البته ژاپن نگرانی هایی برای زمان بازگشت دارد و می خواهد بازیکنانش به لیگ این کشور برسند. احتمال دارد در صورت توافق با مسئولان استان آذربایجان شرقی، میزبانی این تورنمنت را به شهر تبریز بدهیم. قرار است روز دوشنبه با مدیرکل ورزش شهر تبریز جلسه ای در این ارتباط داشته باشیم و هماهنگی های لازم را صورت بدهیم.

رئیس کمیته فنی درباره احتمال بازی تیم ملی فوتسال با پرتغال، تاکید کرد: من با آقای ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی صحبت کردم و برای بازی با انگلیس خیلی موافق نبودم چون انگلیس یک تیم درجه دو در فوتسال است. برای گرفتن ویزای انگلیس هم باید به یک کشور دیگر می رفتیم که هزینه سنگینی داشت و نمی ارزید این کار را بکنیم. فدراسیون فوتبال تاکید دارد بودجه های ما در راستای برنامه های خوب هزینه شود.
ترابیان ادامه داد: صحبتهای اولیه با پرتغال هم انجام شده بود. آنها چند تاریخ به ما پیشنهاد دادند که به برنامه های فوتسالمان نمی خورد. پرتغال تاریخ «فیفا دی» ها و برنامه های خوب را پر کرده است و درخواست بازی با ایران در تاریخ های دیگری را داشت. این برنامه به لیگ ما ضربه می زد. باید مراقب لیگ هم باشیم و نگاهمان دوجانبه باشد. بنابراین بازی با پرتغال هم فعلا منتفی است و چیز تایید شده ای نیست.

وی در پایان درباره احتمال بازی ارمنستان و عراق هم گفت: ارمنستان درخواست بازی تدارکاتی داشته است. اگر قرار به بازی باشد، با تیم «ب» به مصاف ارمنستان می رویم. عراق هم ابراز علاقه کرده است. اگر لازم شود، تیم «ب» ایران با تیم اصلی عراق دو بازی خواهد داشت. همچنین علاقه داریم اگر شرایط مهیا شود تیم نوجوانان ما با تیم المپیک عراق هم بازی تدارکاتی داشته باشد.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار